< Tilbake til oversikten

For lite karber

HIS sa for siden:

Lurer på hva som skjer når en spise for lite karb mens en er i ketose? Jeg synes det er vanskelig å spise alle karb, har tenkt litt sån at det er bedre med for lite enn for mye.:rolleyes:

Hege

Kristin_B sa for siden:

Hei!
Det beste er nok å spise nok karber. Jeg var en periode "litt for flink" og da gikk jeg heller ikke ned i vekt. Beste er nok vel å ligge på ca 15 karber pr dag, men som jeg har forstått, så er det litt individuelt også. Så da må man vel nesten bare prøve seg frem.. ;)

Kula sa for siden:

Veldig mange opplever at man går ned raskere jo mindre karbohydrater man spiser. Mye fett er viktig å få i seg.

Husk på at det ikke alltid er det beste å gå raskest mulig ned i vekt!

Charmtassen sa for siden:

Det tror jeg er en sannhet med visse modifikasjoner! Noen går ned på lite karb'er mens andre faktisk må øke mengden karbohydrater for å gå ned. Spiser man veldig lite karbohydrater og mye fett, så ligner det mer på Skaldemans opplegg enn ketolyse. På ketolyse skal man ligge på mellom 15 og 20 karb'er pr. dag, og mesteparten av karb'ene skal hentes fra grønnsaker.

Jeg merker at jeg stopper opp hvis jeg går et par dager under eller like over 15 karb'er, men så fort jeg øker mot 16-17 så hjelper det på. Dette er nok veldig individuelt, men hvis du skal følge ketolysekuren - så tror jeg det er lurt å holde seg til det boka anbefaler, og heller knaske litt paprika el.lign. på kvelden hvis kvoten ikke er oppfylt.

Men dette er bare mine erfaringer. :)

Smula sa for siden:

Enig med Charmtassen, det anbefales ikke å ligge på under 15 karber daglig, men heller over. Det er mange som går fint ned med høyere inntak enn dette også - undertegnede blant annet.

Kula sa for siden:

Tja, det jeg påstår er jo at "Veldig mange opplever at man går ned raskere jo mindre karbohydrater man spiser." Jeg sier ikke alle!

Jeg må si jeg er imponert over stålkontrollen du har med karbohydratinntaket! Hvis jeg har forstått deg riktig opplever du at du stopper opp hvis du ligger like over 15 g karbohydrater daglig, men går ned i vekt hvis du øker til 16-17 g daglig. Vi snakker om ganske små marginer her!

Charmtassen sa for siden:

Det er helt korrekt! Sånn er det med meg. Men hvis vi skal være morsomme og pirke så skrev jeg faktisk: Og vitsen var faktisk å vise at det ikke bestandig er så mye som skal til av økning i karb'ene for å få i gang nedgangen igjen. Vi er alle forskjellige!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.