< Tilbake til oversikten

Hva er sure oppstøt et symptom på? Kan det være stress?

mofe sa for siden:

Jeg har aldri vært plaget av sure oppstøt, ikke engang den gangen for mange år siden da jeg hadde magekatarr. Nå har jeg et konstant trykk i halsen (fra ettermiddagen og til jeg legger meg), føles omtrent ut sånn som når man ikke har svelget maten skikkelig. Også sure oppstøt kanskje et par ganger om dagen.

Jeg har hatt mye stress i livet mitt de siste ukene, kan det ha noe med det å gjøre?

Eller kan det være noe annet? Ha rikke endret noe på kostholdet i det siste..

Noen som vet?

Zincite sa for siden:

Jeg tror absolutt mye stress kan gi sure oppstøt. Stress setter seg tildels i mellomgulvet - og påvirker både pust og magefunksjon (også lukkefunksjonen mellom magesekk og spiserør) - og kan gi sure oppstøt. Det kan hende du kan få noe effekt av å puste godt og dypt... Finnes visualiseringer, men jeg er ikke så god på det. Eller om du mediterer? Om stresset er forbigående, vil nok oppstøtene også være det tror jeg. Ellers er det jo så mange veier til å mestre stress. Jeg er ikke så flink til det selv, stikker hodet i sanden litt lett :o
Lykke til !!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.