< Tilbake til oversikten

Til Iset

HIS sa for siden:

Prøvde å lage pizzaen din i dag, men har brukt soyamel istede for soyaprotein. Fant ut at deigen tilslutt betod av 40 karb. Må få tak i soyaprotein. (Har trodd at soyamel og soyaprotein var det samme.)

Var veldig skeptisk da bunnen ble steikt - merkelig lukt :eek:. Men den ble ganske god til slutt:p.

Hvor mange karb er det ca i bunnen da, når du lager den på din måte?:confused:

Setter inn oppskriften her sån at alle får den med seg:

PIZZA BUNN
4 store egg
2 dl vann
1,5 ss bakepulver
4 dl soyaprotein (jeg brukte Multipower, syns den smaker bedre enn Vegefuel faktisk)
3-4 moste hvitløksfedd
2 ss olivenolje/rapsolje
Salt, oregano, timian, løkpulver...
100 - 150 gram revet god ost

Hege

Iset sa for siden:

Det er stooor forskjell i smaken på soyamel og soyaprotein (foruten forskjell i karbo-innholdet, som jo er mye lavere i soyaproteinet). Soyamel smaker hoppetau, jeg takler det ikke, så jeg bruker det aldri. Synd, for det er jo så mye billigere.
Jeg er usikker på karbeinnholdet i min pizzarøre, men det er ganske lite. I soyaproteinet er det vel maks 1 gram karbo per. 100 gram, og i eggene er det vel 1 gram? Jeg husker ikke helt. Men 3-4 gram karbo i hele bunnen er vel ikke så voldsomt feil? Maks 5 tror jeg.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.