< Tilbake til oversikten

Utslett

Joranna sa for siden:

Hei
Er det noen av dere som har opplevd å få utslett av ketolysepillene? Har fått masse utslett i ansiktet etter jeg begynte med di pillene..:confused: Men vet jo ikke sikkert att di kommer fra dem da, men har aldri hatt slik før.. Hmm. Og i helgen skal vi ha barndåp, og jeg ser ikke ut.. Sukk.. Skulle bare høre.. :(

raptor sa for siden:

Kan du ikke bare kutte de ut et par dager, og se om det blir noe forskjell? Ergelig med utslett man ikke vet hvor kommer ifra...

Marita sa for siden:

Mener det sto en plass at man kunne få utslett av å spise for mye egg, jeg.. :o

nita58 sa for siden:

Hei!

Jeg har aldri fått noen utslag av Ketolyse vitamintablettene. Jeg er disponibel for elveblest(har hatt det 2 ganger), og er allegisk på våren.

Slutt med tablettene og se om det blir noe forskjell, da vel:)

suzi-q sa for siden:

Jeg har gått på ketolysekuren i litt over to uker. Merket for tre dager siden at jeg begynte å få utslett mellom puppene - og i går merket jeg at det også var utslett på ryggen.

Selv tror jeg dette har å gjøre med den brå overgangen fra vanlig kost til ketolysekost. Men burde kanskje ta en tur til legen for sikkerhetsskyld....

energibunten sa for siden:

En slik endring i kostholdet kan føre med seg at gammel skit i systemet frigjøres. Bla siden endel giftstoffer deponeres i fettvev. En annen grunn er at kosthold påvirker immunforsvaret mye mer enn man tror. Mange opplever at det forværres og så blir bedre, bla pga frigjøringen av giftstoffer over.
Allergi og utslett er en reaksjon fra immunforsvaret. Man kan være disponert for visse karakteristika i hvordan immunforsvaret reagerer, men generelt blir folk her inne over tid mye bedre når det gjelder alle immunrelaterte reaksjoner som allergi, sykdom, utslett, etc.
Naturlige vitaminer gir ikke allergi, så jeg tror nok mest på at dette er relatert en endring i kostholdet og hvordan immunforsvaret nå regarerer.

Homer Simpson sa for siden:

Hm...mulig det, men jeg har nå spist mellom 7-10 egg hver eneste dag i et helt år nå og har ikke et eneste utslett

Areola sa for siden:

Det er ikke dermed sagt at andre ikke kan få det ;)

Homer Simpson sa for siden:

Naturligvis. Har jo ikke sagt at ingen får utslett av egg.

80% av immunforsvaret sitter i tarmen. 80% !!!. Mange her inne får mindre plager av allergier ved å endre kosthold. Selvfølgelig, 80% av immunforsvaret sitter jo i tarmen ! Spiser man mat som funker bedre sammen med tarmfunksjon så blir immunforsvaret bedre. Et bedre immunforsvar har mindre skavanker og feilfunksjoner. Endel matintoleranse er et resultat av et stresset immunforsvar. det er blitt stresset til å reagere feil, feks på pollen, matvarer. En immunreaksjon kan være at slimhinner reagerer eller huden får utslett (feks eksem).

Man har disposisjon for visse slike mer autoimmune reaksjoner, men jeg tror alle og da mener jeg alle kan redusere sine allergier eller rent av bli kvitt noen ved optimalt kosthold som er bra for immunforsvaret i tarmen, som jo som kjent står for 80% av totale immunforsvaret.

Eggeallergi er ikke noe man bare får, en sykdom. Det er en følge av at immunforsvaret reagerer på en naturlig kilde til mat som egg. Man får ikke allergi av å spise egg, man får det av at immunforsvaret kan ha en predisposisjon for å reagerer feilaktig mot egg. Og årsaken kan ligge i all annen mat man spiser utenom egg.

danish sa for siden:

Jeg tror det bør redegjøres for andre faktorer, f. eks. arakidonisk syre (en "essensiell" fettsyre) og miljøgifter. For eksempel kan flerumettet frigjøre jern-ioner, som herper kroppen uten sidestykke. En kronisk betennelsestilstand gjør deg mye mer følsom for allergier.

Eggehvitter inneholder avidin, som kan skape biotin-mangel. Den inneholder anti-trypsin, som herper fordøyelsen. Og så videre. Å reagere på eggehvitter er ikke urimelig. God steking fjerner mye av næringshemmere, men enkelte personer er mer følsomme.

ok. eggehvitter er fint å varme før man spiser dem, plomma derimot er sunnest rå.

suzi-q sa for siden:

Jeg var hos legen i dag, og han kikket på utslettet jeg har på brystet og ryggen og mente det var bivirkninger av Ketolysepillene. Han ba meg slutte med det i en uke for å se om det forsvant... Så da må jeg vel bare gjøre det da!

Torkil sa for siden:

Hei
Utslett mellom bryst og på rygg (evt kombinert med hodebunnsflassing ) er typisk for seborrhoisk utslett og skyldes i ditt tilfelle hormonforandringene (normalisering) som følger av ketolyseluren.
Det går over. Er det plagsomt kan daktacortkrem i 2 uker gjøre underverker (egt mot sopp/eksem).
Egg kan hos noen gi utslett i store mengder, men ikke normale doser.
Vennlig Hilsen
Torkil :)

Sari sa for siden:

Jeg opplevde å få to ganske "heavy" doser med utslett; i begge armhuler og under bysten. Klødde noe helt infernalsk. Jeg er nok disponert for elveblest eller kryssallergi - eller noe i den duren. Har reagert på ting før. Kan ikke skjønne annet enn at det må være eggene eller så pass mye grøntfòr... :confused: Eller en eller annen kombinasjon av det jeg har spist.

Hadde det i 3 uker hver gang (valgte å gå ut av ketose for å se om det hjalp, og det gjorde det vist.)

Men om det skjer igjen skal jeg prøve Daktacortkremen.

Løvetann sa for siden:

Jeg blir så oppgitt over sånne leger … argh! :( Hn ser noe som de ikke har en forklaring på. Og hvis det finnes en for legen ukjent faktor som f.eks. kosttilskudd så legger hn skylden på det.

Jeg har byttet lege til en som er positiv til kosttilskudd og som forstår tankegangen bak lavkarbokosthold. Orker ikke slåss mot uvitenhet. :nei:

Ser du har fått gode råd av Torkil - lykke til!

Photobscura sa for siden:

Bare som et lite tillegg til det Energibunten skrev, så er jeg kvitt alle allergiene mine; Pels, pollen, nøtter og sitrus. Vet ikke om det ble verre før det ble bedre, da jeg la om kostholdet på høsten og ikke utsatte meg for de andre kildene til allergi før det hadde gått en stund.
Men, jeg ble tørr og kløete i huden, fikk kviser, hvilket jeg aldri hadde hatt før, men sto det ut og til slutt ble det faktisk bedre enn i utgangspunktet, enn om jeg hadde ferskenhud før :D
Jeg pleide å klø hendene og bringa til kjøttkaker hver vår. Det har ikke skjedd siden jeg la om kosholdet. Og så har jeg endelig oppfylt en livslang drøm og anskaffet meg katt.
(Bare måtte dele, for dette er noe av det fineste som har oppstått som en bieffekt av kostholdet!)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.