< Tilbake til oversikten

Ketolyse?

lille bolle sa for siden:

Har bare lest mye om det her på nettet.og siden jeg trenger hjelp til og ta av meg endel kilo har jeg bestemt meg for og følge opplegget.er 166 høy og veier ca 82 kg og vil ned til 64 kg...

Men må jeg ha tablettene som kan kjøpes med boka eller klarer man seg fint uten?

Trenger litt gode tips om hvordan jeg skal legge opp måltidene hvor mye kan man spise osv?Har sett mange gode oppskrifter her men hvor mye bør man spise til hvert måltid?

Jobber på fødeavd og da er det ikke bra og være slapp pga lavt blodsukker og lignende:)

Setter stor pris på alle tips fra dere:)

Photobscura sa for siden:

Det er en god idé å kjøpe vitaminene da de er spesielt tilpasset opplegget, men om de er absolutt nødvendige er vel forskjellig fra person til person. Selv tar jeg mutivitaminer fra helsekosten, og det holder for meg. Men det er absolutt en fordel, ja! For noen har det til og med vært prekært.
For å si det enkelt, så skal du spise når du er sulten, og stoppe når du er behagelig mett.
De fleste svarene finner du i ketolyse-boken, den kan man til og med låne på biblioteket.

smilefjes sa for siden:

Du er slapp de første par dagene mens du går inn i ketose - ellers kommer du igrunnen ikke inn i denne måten å forbrenne på.

Etter det er du mer energisk og opplagt enn før, og du blir ikke tom slik man vanligvis blir hvis blodsukkeret faller. I ketolys forbrenner du ikke sukker fra blodet, men fett fra kroppen, så da går du ikke tom før det er slutt på fettet - sålenge du får i deg proteiner nok da :-)

Photobscura sa for siden:

Det siste der er jo ikke HELT sant da. Fedon, f.eks, er ikke en ketogen diett, men man holder karbohydratnivået uansett såpass lavt at man får en god fettforbrenning. Men noen går ikke ned på Fedon, fordi det ikke er lavt nok i karber, og de som går ned går ofte saktere ned i vekt enn på f.eks Ketolys og tilsvarende.

Men, ja, ketose gjør en slapp noen dager, fordi kroppen renser seg. Da kan det være lurt å sette i gang rett før du har et par fridager, drikk masse vann og kos deg med den gode maten!

smilefjes sa for siden:

Du har rett - jeg tenkte bare på ketolyse kuren siden det var den det var snakk om først jeg :-)

raptor sa for siden:

Hvis du har fri i helga, er jo fredag en fin dag å begynne på. Er du flink, er du kommet i ketose til mandag, og da vil nok formen og være oppadgående.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.