< Tilbake til oversikten

"Løs mage" ved ketogen diett

Løvetann sa for siden:

Tidligere har jeg erfaring med å få veldig løs mage ved ketogen diett. Det føltes som om magen/tarmen savnet mel/brød til å suge opp væsken. Er det andre som har hatt det problemet? Vil det brødet jeg kan lage av bakemiksen hjelpe på det?

Gracella sa for siden:

Her er det nesten heller tvert imot :rolleyes:

Jeg har måttet ta ekstra fibertilskudd for å få magen i gang i perioder.

Den eneste gangen jeg har hatt løs mage, var etter en overdose maltiol :D:D

Bulldog sa for siden:

Jeg blir løs, og noe uberegnelig, i magen hvis jeg spiser for lite grønnsaker. Spiser du nok av sånne grønne ting?

Løvetann sa for siden:

Hm. Nei, det er i alle fall ikke for lite grønt som er årsaken.

raptor sa for siden:

Fettdiare, kanskje?

Løvetann sa for siden:

Hm, det var et nytt begrep for meg. Skal google litt. Takk for tilbakemeldinger!

Lindabtn sa for siden:

Tenker med det første at du er heldig jeg :rolleyes:
Jeg sliter med å komme på do til tider og føler jeg er stapp full av dritt som vil ut. Men det viser seg at det ikke er så mye som jeg tror at det er, man har visst mer avfall med den kosten man hadde før :)

CHESS sa for siden:

Min mage og tarm fungerer helt normalt, og det tror jeg at jeg kan takke linfrøene for.
Linfrø har en fin efekt på tarmen. Jeg baker "knekkebrød" og spiser dette hver dag, og
selvfølgelig grønnsaker, så tarmen fungerer helt normalt. Heldigvis.
Hvis ikke du baker noe med linfrø i, kan du jo ta en ss med linfrø og svelle ned med vann.
0 KH i linfrø.

Løvetann sa for siden:

Interessant! Oppskriften på "knekkebrød" med linfrø som du bruker, er det denne fra [url]www.ketolyse.no?[/url]

Knekkebrød
4 mellomstore egg
2 ts bakepulver
40 g olivenolje
100 g seterrømme
1/2 - 1 ts salt (LO-salt eller Seltin)

30 g solsikkefrø
30 g sesamfrø
30 g linfrø
-alle frøene knuses til mel

25 g kruskakli
40 g Bakemiks

Røra helles utover et bakepapir og fordeles til en jevn flat kake. Deles opp i passende stykker like etter steking.
150 grader i 1 time gir et knekkebrødaktig brød.

CHESS sa for siden:

Ja det er oppskriften på det knekkebrødet jeg lager.
Har ikke kjøpt bakemix, men bruker soyaprotein istedet for.
Får 12 ruter av dette, og spiser 2 stk til lunsj på jobb hver dag.
Har av og til litt brødkrydder i for smakens skyld.
Jeg er "avhengig" av brød, og dette er kjempegodt.

Max sa for siden:

Jeg har merket endringen i kostholdet på ulike måter. I perioder hadde jeg veldig treg mage, på grensen til ubehagelig. Da jeg kuttet ut ost, ble det bedre. Spiser jeg for mye søtstoff, kan det bli motsatt. Men i det store og det hele er det jo mye bedre da :D

luringen sa for siden:

diare kan bety at kroppen din får en syre/base skjevhet. Altså at kjøtt, kaffe, vin, fett og ost produserer mye syreoverskudd og det gir meg diare etc. men jeg tar det med å spise ekstra kalsium (nøytaliserer akkurat som i sure firskvann!) og litt melkesyrebakterier etc.

Løvetann sa for siden:

Takk for tips, det var interessant. Da skal jeg prøve ekstra kalsium og melkesyrebakterier hvis problemet oppstår igjen.

Løvetann sa for siden:

Tenkte at siden jeg stilte spørsmålet og startet tråden, skulle jeg også legge inn det som ble løsningen for meg: På helsekostbutikken kjøpte jeg Lepicol kapsler og pulver. Og nå er alt i orden. :)

Dette kalles vel også loppefrø, latinsk navn Psyllium husk. (Mener å ha sett at noen av dere bruker i bakeoppskrifter?) (NB! Må ikke forveksles med linfrø!)

Midlet regulerer uansett om problemet er løs eller hard mage. Anbefales!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.