< Tilbake til oversikten

Mer og mer og mer vann ... Hjelp!

smilefjes sa for siden:

Siden jeg la om til ketose har jeg tatt av 10,5 kilo fett. Det er jo knallbra.

Men - jeg legger på meg mer og mer vann. Nå har jeg gått opp 1,5 kilo på TO DAGER - noe er helt feil her - hjelp!:eek::eek:

Jeg er forsiktig med saltet - trodde først det var derfor jeg fikk så mye vann, men det hjelper visst ikke. Jeg har ikke høyt blodtrykk - ligger på 120/80 på det høyeste.

Går på allergimedisiner nå, så det er vel da neppe allergi heller.

Og jeg spiser under 1000 kalorier per dag og er i superfin ketose pluss at jeg trener, så fett er det ikke jeg legger på meg.

Dessuten kjenner jeg det i hendene og bena også - de hovner opp som de ikke har gjort siden jeg var gravid for mange år siden.

Noen som vet hva?:(:confused:

Calvin sa for siden:

Drikker du nok rent vann?
"Vann skal vann fordrive" heter det så flott, og det kan være du holde på væske fordi det frigjøres mye avfallsstoffer i kroppen din nå, men at du drikker for lite. Høres helt bakvendt ut, men det er en mulighet i alle fall.
Dersom du bor i en av de varmere delene av landet, så kan også en del av vannet skyldes varmen.

Megvel sa for siden:

Først og fremst, ta deg noen dager på minst 2000kcal med mye fett i. Tar du ketolysetablettene? Riktig?

Georgine sa for siden:

Om det er like varmt der hvor du er som her så er det ikke uvanlig å samle vann på hetedager...

Drikk masse rent vann og se om det ikke slipper i løpet av noen dager igjen.

smilefjes sa for siden:

Jeg går ikke på ketolyse, men på Eurodiett. Tar alle kosttilskudd som legen har sagt jeg skal ta - paranøtter pga selen, magnesium, multivitamin, omega 3.

Drikker minst tre liter vann per dag og lite annet. (Drikker en liten boks pepsimax ca hver tredje dag)

Megvel sa for siden:

Hvis du er satt på dette av legen så ring vedkommende!

Ciss sa for siden:

Jeg slutter meg til det Georgine sier om varmen. Om det er veldig varmt der du bor er det helt naturlig at kroppen holder på vannet! Beste botemiddel er å drikke enda mer vann. Vi trenger jo mer vann i varmen enn ellers, så om du som jeg drikker tre liter vann daglig i normalt fall bør du nok øke enda noe nå som det er varmt.

Tusta85 sa for siden:

Og jeg slutter meg også til alle andre som nevner dette med varmen.

Megvel sa for siden:

Ikke planer om at man binder opp seks kilo vann pga varmen! Har nå bodd mye i varme strøk og de går ikke rundt som noen boller på sommeren og rekel på vinteren, nødvendigvis! SÅ pinglete er ikke nordmenn!

smilefjes sa for siden:

Fikk tak i kostholdsdamen hos Lindberg nå.
Skal be legen om vanndrivende, samt få i meg vanndrivende te frem til lørdag - er det ikke bedring til da så er det rett ut av eurodietten.

Akkurat nå har jeg mest lyst til å legge meg på bakken og hylgrine.....

Ciss sa for siden:

Seks kilo? Det står da virkelig 1,5? Og det synes jeg er en helt normal variasjon! (Eller vet du noe jeg ikke vet, kanskje?)

Megvel sa for siden:

Fra en annen tråd

smilefjes sa for siden:

Ehm... Sorry... Jeg har mast inn med det samme i masse tråder - jeg ble helt stressa på morgenen i dag når ringene ikke passer lenger... :rodme:

Det er seks kilo siden kuren startet ja, og halvannen siden tirsdag.

Ciss sa for siden:

Det var det jo ikke så lett å vite. Da er jeg enig i at det må være noe mer enn varmen som har skylden!

smilefjes sa for siden:

Takk for alle svar :-)
Da har jeg vært hos legen og tatt masse prøver. Han lurte på om jeg kunne ha gått ut av ketosen, og insisterte på at det var grunnen. Selvsagt ble ikke keto-sticken hans lilla - jeg har jo drukket tre liter vann i dag før jeg kom dit - så da konkluderte han med at det var ketosen som var gått fløyten. Prøvde å forklare at den var lilla senest i går kveld, men neida... Litt frustrerende å få en lang forklaring om stillstand i vekttap osv når jeg hadde med utskriftene fra tanitavekten som viser hele utviklingen men... Han gjør jo så godt han kan, det er jo ikke hans skyld at jeg er kranglete og påståelig :o

Jaja, jeg fikk han iallefall til å ta prøver av nyrer, stoffskifte og balansen i saltene, så får vi se. Får svar mandag eller tirsdag. I mellomtiden følger jeg rådene fra ernæringsdamen hos Fedon og tar kalsium i tillegg til det andre jeg tar samt sjekker om helsekost har noe vanndrivende te.

Vibeke-67 sa for siden:

heisann
Mente kostholdsdama at det kunne være ED-produktene?
På hvilken måte? (Spennende å vite...)
Hvis det fører til at du må kutte eurodiettproduktene, eventuelt gå over til mer atkinslignende kosthold, så går det i grunnen greit. Man må kanskje planlegge mer, men forumet her inne viser jo at man har mange muligheter! Dessuten trener jo du så mye også!
Kjipt å få så mye vann i kroppen - håper du finner ut av det!
Jeg har brukt noen av produktene, men må si at min kropp reagerte enormt på de. Ble super oppblåst! :klem:

Vibeke-67 sa for siden:

Leste selvfølgelig ikke resten....
Ble ikke oppblåst i fingrene da.....

:klem:

Vibeke-67 sa for siden:

Leste selvfølgelig ikke resten....
Ble ikke oppblåst i fingrene da.....

:klem:

Solskinn sa for siden:

Min og. Oppblåst, og med diare pga. at jeg reagerte på kunstig søtstoff :o
Trist, for det ser ut til å være en bra kur.

smilefjes sa for siden:

Neida, hun mente ikke at det kunne være produktene, men det kunne være et tegn på at nyrene ikke hadde det bra, og da skal man ikke gå på ed.

Det har ihvertfall ikke blitt verre siden i går nå... Drikker løvetann te for å få vannet ut igjen - fyamegen, det er vondt :o

Men - jeg er ikke så deppa hvis jeg må kutte ed'en, men hvis jeg derimot må ut av keto-mat generelt, da depper jeg.... Å gå over på mat istedenfor produkter er jo greit nok - det er jo det jeg driver og faser over til uansett :)

Nike sa for siden:

All te er vanndrivende, så du kan sikkert velge en som smaker bedre enn løvetann. :)

Nike sa for siden:

Er ikke magnesium regulerende på væskebalansen i kroppen...?

smilefjes sa for siden:

Jo - det var det noen som skrev om tidligere her også.

Har lurt på om jeg skal kutte ut magnesium et par dager og se om det også hjelper. Jeg har tatt ganske høye doser av det, for å unngå stive muskler og for å få litt fart på magen (den er treg den...), men kanskje det ble galt.

Er jo ikke så farlig om jeg blir stiv i musklene akkurat nå heller - jeg får ikke lov å trene før vannet har blitt bedre :(

Nike sa for siden:

Kom til å tenke på en annen ting - jeg får alltid MYE vann i kroppen når jeg er stresset.. Hvis du har litt å tenke på nå så kan det være en medvirkende årsak, om ikke annet.. Allergi kan også være en årsak, men det er gjerne nevnt før er.. Håper det bedrer seg snart i alle fall - er veldig ubehagelig å gå rundt med mye vann i kroppen..

smilefjes sa for siden:

Jeg har satt i gang med allergipillene også nå. Og er ikke stressa, men veldig trøtt og sliten for tiden. Sover altfor dårlig :-(
Tror ikke det er varmen som gjør akkurat det - jeg elsker varmen og det er jo ikke varmt om natta.

Jeg får bare teste det jeg kan få testet nå og vente til jeg får noen prøvesvar på mandag. Jeg er jo tålmodig som en treåring i en lekebutikk så det er sikkert ikke noe problem..... :sukk:

raptor sa for siden:

Gubben min måtte slutte med magnesium pga ødemer i kroppen, men så har han ikke noe god nyrefunksjon . Har en nyresykdom.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.