Har noen av dere hatt tarmskylling?Ga det noen positive effekter?
Leste i et kvinneblad hvor de testet ulike utrensingsmetoder,og hun som tok denne var ganske så fornøyd..
Googlet tarmskylling og da kom det ulike meninger opp.Leger flest mener dette er humbug og man nærmest kaster penger ut av vinduet,da tarmen renser seg utmerket selv.Mens andre har blitt kvitt urenheter i huden,blitt mer opplagt og mistet noen kilo.
På programmet; Du er hva du spiser,pleide de ofte og bruke tarmskylling i starten av kostomleggingen.Da kom det litt av hvert ut:rolleyes: og de sa mye var forstenet seg,og det er vel ikke bra?
Fikk det for meg at jeg skulle ta tarmskylling når jeg skulle til Oslo,men nå tviler jeg egentlig på det..
Jeg har som sagt googlet litt om temaet,og vil gjerne høre om noen føler f.eks ikke virkning i det hele tatt,eller fra de som har hatt god effekt av noen slag.Nå har jeg lest hva klinikkene og legene mener så..
Legene flest mente jo at det eneste som funket med denne metoden,var og tjene penger.For tarmen renser seg selv og det blir uheldig og skylle ut de bra bakteriene og forstyrre tarmfloraen,og det er jo ganske logisk.Men ved f.eks candida kunne det være bra og gå gjennom en tarmskylling,for og få alt ut av systemet.:)
Dersom du spiser lavkarbo over en tid, og i hovedsak spiser ren mat, så er tarmskylling helt overflødig da magen og tarmene og systemet renser seg selv.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.