murmeluppa sa for siden:
Heia...nå i sommervarmen, vi har hatt hetebølge herover, har jeg fullstendig mistet matlysten....
Jeg har spist noen atkinsbarer de gangene jeg har følt meg litt sulten, men ikke hatt lyst på mat.
mandag fikk jeg servert omelett med potet i...jeg var ikke klar over det med poteten, og han som laget den trodde han hadde laget en trygg omelett til meg. men jeg falt altså ut av ketose... og jeg har ennå ikke kommet meg inn igjen... spørsmålet mitt er:
Kan det være fordi jeg i hovedsak har spist atkinsbarer fremfor vanlig mat? jeg har altså ikke lyst på noe som helst for tiden....så jeg har supplert med disse barene...og i bakhodet mitt har tanken om at jeg ikke bør spise fet mat før jeg er tilbake i ketose surret...
planen var, og er, å gå over på fetere kost såsnart jeg er tilbake i ketose...
Jeg syns atkinsbarene er geniale på dager med liten matlyst, men begynner å lure på om det kanskje er for mye søtningsstoffer i de til at man kommer i ketose?
Så....de dagene man er ute av ketose og jobber for å komme inn i ketose igjen, bør man da fortsette med fet kost eller avvente til man faktisk er i ketose igjen?
og er atkinsbarene en trussel mot ketosen?
Grunnen til at jeg spør, er at jeg jo har hørt det kan ta en ukes tid å komme inn i ketose igjen, så jeg vet rett og slett ikke om det har noe med barene å gjøre eller ikke?:confused: