< Tilbake til oversikten

Er Soyaprotein = Ketolyse bakemix?

emma1 sa for siden:

Jeg ser i mange av oppskriftene at det står soyaprotein. Jeg har kjøpt en boks med ketolyse bakemix og lurer på om jeg kan bruke det i stedet for soyaprotein? Blir forholdene det samme i så fall (1 dl soyaprotein = 1 dl bakemix)?

luringen sa for siden:

proteinpulver og bakemix er ikke det samme..Kjøp gjerne begge deler da de har ulike egenskaper og bruksområder. Syns vel proteinpulver er mest anvendelig. Søk på det her i forumet. Finnes masse stoff om dette.

Charmtassen sa for siden:

Du kan godt bruke bakemix istedenfor soyaprotein, men det er litt mer karbohydrater i den. Så hvis det står hvor mange karb'er det er i en oppskrift hvor det er brukt soyaprotein, så må du bare regne ut hvor mye mer det blir med bakemixen.

emma1 sa for siden:

Hvor stor er forskjellen?
Tror jeg går til innkjøp av soyaprotein også i så fall. Er det helsekost-forretninger som fører dette?

Elanessë sa for siden:

Jeg bruker soyaproterin både der det står soyaprotein og der det står bakemix i oppskriftene. Aldri hatt noen problemer med det :)

Charmtassen sa for siden:

Det er helsekostforretningene som har soyaprotein, ja. De har masse forskjellige typer - både med og uten smak, så pass på at du får en som enten har 0 karb'er eller i hvert fall så få som mulig. :)

Iset sa for siden:

Bakemixen har bedre bake-egenskaper enn soyaprotein, siden bakemixen inneholder bla. glutenmel, som gjør at baksten blir mer "å bite i", og mest likt hvetebakst (så likt som det kan bli da, det blir jo ikke akkurat det samme).

luringen sa for siden:

men når jeg lager feks lapper, så syns jeg ikke bakemixen er ok. Kanskje fordi man må steke den lenegr da??

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.