< Tilbake til oversikten

Luft/vondt i magen

Båten sa for siden:

Jeg har akkurat startet på disse lavkarbogreiene. Merker at jeg har fryktelig mye luft i magen, og smerter i forbindelse med dette. Er det en bivirkning? og hva kan jeg evt gjøre med det?:confused:

Photobscura sa for siden:

Oi, for meg var det helt motsatt. Men jeg var en riktig luftig dame før lavkarbo. Men det er mange som ragerer rart i starten, så det er godt mulig!

Areola sa for siden:

Ja det var merkelig, helt motsatt for meg også..

Men jeg ser at du har skrevet i tråder om sukkerfritt godteri.. Har du spist noe av det? For hvis du reagerer på feks maltitol, så blir magen din et eget lite gasskraftverk etter litt sukkerfritt godteri :p

Photobscura sa for siden:

Ja, det er sant! Jeg spiste en atkinssjokolade tidligere i dag og liiiider nå! Om man spiser det sjelden, så reagerer man ekstra kraftig har jeg også merket, og særlig i dag :(

Tuppen sa for siden:

samme her, jeg hadde en UROLIG mage før jeg startet med lavkarbo.. og etter det har det bare vært fint.. MEN rører jeg sukkerfritt sjokolade eller godteri har jeg mye luft i magen og vondt!

Areola sa for siden:

Jeg var i sverige på lørdag og kjøpte en del sukkerfritt... Dette er første dagen jeg IKKE har spist noe fra det siden da... jeg tror jeg endelig har lært :p
(auauauaua)

Båten sa for siden:

Hm...det høres jo logisk ut. Var på helsekost og kjøpte litt i dag, men har ikke spist mye av det da. Men om det stemmer så er det kjipt da, når jeg ble så glad for at jeg fant noe jeg kunne spise......Tusen takk for tilbakemeldinger! :D

Belseblubb sa for siden:

Jeg var også veeldig plaget av luft i magen før lavkarbokostholdet, men en av grunnene til at jeg "holder ut" selv om vekttapet går tregt, er de totalt snudde magetilstanden min.

Kjøpte smågodt i Sverige m maltitol, og fikk en utrolig dårlig opplevelse. fikk nesten ikke sove i frykt for at jeg skulle lage kjempehull i madrassen under meg. Maken til vulkaniskek tendenser i magen skal du lete lenge etter.. :eek:

Men spiser en del av sjokoladen til Anton Berg m maltitol. Den går det bra m. De første gangene gav den meg litt fart på magen, som egentlig var ganske velkomment, men nå har det roet seg også. Slipper i alle fall indre og ytre eksplosjoner med den. Godteriet fra Sverige gikk i søpla, og kommer ALDRI til å bli innkjøpt igjen.:o

Areola sa for siden:

Hvis du først reagerer kraftig, behøver du ikke å ha spist mye før du merker noe.. Desverre :(

luringen sa for siden:

det kan også være uvant for magen med masse grønnsaker...= luft. Men bare ta det pent, drikk masse vann og la bønner å kål og løk komme i må doser i straten. linfrø kan roe magen. Litt biola eller youplait også. Og omega 3.

Klokklokk sa for siden:

Jeg har også samme problem. Andre uka på dietten nå og sykt mye luft i magen. hadde mye før meeeen dette tar virkelig kaka altså! det kommer verken av frukt eller lettprodukter her i værtfall:(

Nerthus sa for siden:

Tråden er fra 2008 ;) Du kan fint lage deg en egen tråd om luftproblemene dine, der du kanskje sier litt om HVA du spiser og ikke minst drikker - eller bare fortsette her i denne :)

Jeg har ihvertfall spist meg symptomfri fra mageproblemer (chrons) så synes det er rart at du er såpass dårlig....

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.