< Tilbake til oversikten

Trenger hjelp!

#1

Fleskepølsa sa for siden:

På mandag starter jeg som sagt på Atkinson, og i den forbinnelse trenger jeg litt hjelp.
Finnes det et "lovlig" brød som jeg kan bake?
Hva av pålegg kan eventuelt spises?

Kan jeg spise Isbergsalat med dressing til lunch?

Jeg har tenkt å ha kyllingfilet til middag i morgen, hvor mange kan jeg spise?

Beklager at jeg maser, men jeg trenger litt veiledning nå i starten.
På forhånd takk for svar!:)


#2

Skorpia sa for siden:

Du kan bake soyabrød,står oppskrift bak i boka,men jeg advarer deg, det smaker helt py.

Har selv laget en oppskrift på brød,men den er bergnet på etter du er ferdig med introduksjonen, Skorpiabrødet,det blir temmelig tungt så jeg har nå laget en ny og bedre utgave,og skal legge den inn her når jeg er helt sikker på hva jeg synes er best.
Så de første 14 dagene,skal du ikke spise noe som inneholder mel, med unntak av soyamel.
Hvis du leter litt i oppskriftene for intro, og jeg tror det står litt mer om mat rundt omkring i foraet. Hva spiser dere,har vi vel lagt inn noe:)

Klem


#3

Kristian sa for siden:

Brødet i boka har jeg spist mye av. Det går greit å spise det så lenge en har på mye og litt til med pålegg. Brødet til Skorpia er godt og jeg går ned i vekt når jeg spiser det. Det gjør jeg derimot ikke når jeg spiser knekkebrød.
salat og dressing er bra så lenge du velger de beste dressingene som selskapsdressing eller partydressing.
Du skal spise til du er fornøyd. En skal nemmelig kose seg på denne dietten... Er du i ketose så spiser du neppe mye før du er fornøyd. Det er viktig å finne ut hvor mett du skal være før du går fra bordet. En regel er den at du skal spise så mye at du ikke blir sulten før neste måltid, men du skal ikke spise deg sprekkmett. Hvor grensen går må du selv finne ut av ved prøving og feiling.

Dette er da ikke mas,det er bare hyggelig å svare og dessuten er det motiverende å snakke om dietten.


#4

Skorpia sa for siden:

[QUOTE=
Dette er da ikke mas,det er bare hyggelig å svare og dessuten er det motiverende å snakke om dietten.[/QUOTE]
Ja ikke sant,det er veldig motiverende å kunne diskutere dietten uten innblanding fra MFUS:-)
For de som ikke vet det er MFUS en som har veldig imot karbohydratkontrollerte dietter, han er verre enn de fleste når det gjelder akkurat det.


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.