Jeg er i min andre uke på ketolyse, første uka gikk jeg ned 3,3 kg, men nå har det stoppa opp. Ikke gått ned noe siden torsdag, i dag hadde jeg til og med gått opp 500 gram. Til frokost spiser jeg f.eks 1-2 kokte egg med litt majones, til lunsj litt salat, agurk, reker og majones eller innimellom ett fiberrik knekkebrød med kokt egg og majones, til middag en kotelett stekt i masse meierismør med brokkoli og blomkål, litt smør el. fjordland bearnaisesaus og kvelds en salat med kylling, litt avocado og ost. Drikker kanskje litt lite, ca 1,2-1,5 liter vann, og 5 dl cola light.
Gikk på ketolyse i fjor og brusen hindret meg ikke i det hele tatt. Hvordan ser menyen ut?
Venter "perioden" min om noen dager, men pleier vel ikke stå stille i 5-6 dager før.
Det blir lite med trim, det må jeg innrømme. Og nå er det så varmt at jeg ikke orker å gå tur en gang. Får gått litt på jobben om natta da, men blir ikke så mye mer.
I fjor gikk jeg ned 10 kg uten å trimme, så tenkte det skulle funke nå også.
Tatt i betraktning hvor lite du skal ned, og for en god kickstart du hadde, synes jeg du skal være fornøyd! :) De siste kiloene skal visstnok være de verste å få av og.. så smør deg med tålmodighet, og kos deg heller med all den gode maten på ketolyse sålenge! :D
På lavkarbo"diett" er det ikke hodet men kroppen som bestemmer den endelige vekta. Vekta vil normalt sett stoppe opp der kroppen er fornøyd.
Selv om BMI ikke er noe man skal gå etter er det en liten pekepinn.. og du er normalvektig, så det kan hende kroppen er fornøyd... selv om hodet ikke er det.
en annen ting er at kroppen trenger hente seg inn igjen etter ett såpass raskt og stort vekttap, og det er BARE 3 dager siden torsdag, og jeg syns ikke det er lenge nok til å si eller vite om vekta har stoppet opp ;)
TÅLMODIGHET er viktigere enn forventninger :) og du bør faktisk være MEGET fornøyd så langt! :)
Skjønner du er utålmodig, men jeg synes du skal gi deg selv litt cred for jobben du har gjort så langt. Jeg har stått stille i vekt i ett år, prøv det du :o Noen dager sier overhodet ingenting om ditt generelle vekttap, og man bør gi det flere uker før man kan kalle det et platå, det som har fungert så langt kan fortsatt funke, men å veie seg hver dag har ingen hensikt, og maten i magen i seg selv veier også noe, og nå som det er så varmt så vil de fleste kropper samle litt vann.
Ha en fast veiedag i uka, og selv om du ikke klarer å holde deg borte fra vekta i dagene mellom, så la dette være den "gyldige" veiedagen. I tillegg burde du måle deg over alle "problemområder" med målebåndet, for det hender gjerne at man mister cm selv om man står stille på vekta.
Vær tålmodig, i hvert fall. Å stresse kan få kroppen din til å holde et eventuelt vekttap tilbake.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.