< Tilbake til oversikten

Bakemiks?

Fungirl sa for siden:

Har søkt etter oppskrifter med bakemiksen som man får med på ketolysekuren, men jeg finner ikke noe.
Vil gjerne få brukt den til noe og er begynt å få egg oppi halsen så jeg trenger noe å veklse med....
Håper noen kan komme med noen gode forslag :)
Alle brød og vafler jeg har funnet her inne har ikkje brukt bakemiksen så... I need advice:)

Musa sa for siden:

Har du prøvd å bake det brødet som står på boksen? 1 boks gir et brød. Du ma ha det i en form på ca 1 1/2 liter og det lønner seg å bruke bakepapir (røren blir løs). Jeg synes det brødet er nydelig! Istedet for valnøtter kan du også bruke solsikkefrø. Det er mye egg i deigen, men det smaker IKKE egg. Hvis du har smakt Ingers Rugbrød, så ligner dette. Jeg og min mann har brukt brødet under hele kuren. Det er topp! Kunne ikke tenkt meg å leve kun på egg. Vil jo helst spise egg etter denne kuren også. Bruker kun egg f.eks i helger.

Jeg har også prøvd å lage vafler av bakemiksen - men det er ikke like godt som vanlige. De blir så "lette". Smaken er derimot ok nok. Du kan tenke at bakemiksen skal erstatte hvetemel - i brødmat...

Fungirl sa for siden:

Tusen takk for tilbakemeldingene :)

Da skal den testes i helga :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.