Nike sa for siden:
Er treningseffekten mye dårligere dersom man f.eks. tar tre 15 minutters økter ila en dag, sammenlignet med 1 økt på 45 minutter?
Nike sa for siden:
Er treningseffekten mye dårligere dersom man f.eks. tar tre 15 minutters økter ila en dag, sammenlignet med 1 økt på 45 minutter?
Bulldog sa for siden:
Hva slags trening, og til hvilket formål?
Nike sa for siden:
Forbrenning og kondisjon, med det formål å få bedre kondis og mindre fett!
Bulldog sa for siden:
Da gjør det sannsynligvis ingen forskjell.
Nike sa for siden:
Fint:)
Strutsen sa for siden:
Hvis jeg ikke tar helt feil så får man max fettforbrenning dersom man varmer lett opp (toppen 10 minutter i behagelig tempo) og deretter trener styrke til man har tømt glykogenlagrene i kroppen - og DA kan man hive seg på kondisjonstrening for å få max fettforbrenning...
Men det finnes helt sikkert andre metoder som fungerer supert også :D
tommygutt sa for siden:
Spørs helt på intensiteten på øktene. Kjører du den lange økta med rolig puls, pratetempo (70-75% av maxHF) kan du krydre med litt korte hissige intervaller på de korte øktene. Husk god oppvarming! Da får du både i pose og sekk med at du blir seigt utholden og eksplosiv utholden.
Nike sa for siden:
Problemet er at jeg sjelden har mulighet til å trene sammenhengende lenger enn 30-40 minutter, inkludert oppvarming, fordi jeg har en liten herremann som har funnet ut at dagsoving ikke er noe kjekt utover en kort blund i ny og ne. Så derfor må jeg snike meg til litt lyntrening når jeg kan.. Og da blir det kort-korte økter, som oftest.. Jeg vet jo at det ikke er optimalt slik jeg trener, men det er det jeg har mulighet til, og spørsmålet er derfor om det er bortkastet energi eller om jeg får noe som helst igjen for korte (men intensive) økter. Eneste form for "langkjøring" er turgåing med en relativt tung vogn - da går jeg så fort jeg klarer i ca 60-90 minutter i terreng med en del bakker. Prøver å få til en slik hver dag.
tommygutt sa for siden:
Formen blir deffinitivt bedre. Hva med å gjøre barnevogn-turen til en rolig langkjøring og de korte øktene mere intervall-preget med høyere puls? Du kommer til å bli i knall-form :-)
Nike sa for siden:
Hmja, håper du har rett..:rolleyes:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.