Fant plutselig ut på mat på data, hvordan jeg kan få se hvor mye kcal jeg dytter i meg på en dag... og da fikk jeg sjokk.. herregud, det er jo dager hvor jeg ligger over 3000 kcal...
Skal jeg tenke på det og? På ketolyse altså? Eller er det bare om å gjøre å holde seg på ca. 15 gram karbohydrater per dag, i tillegg til mer fett en proteiner?
Nå kjenner jeg at jeg er forvirra altså..
Jeg har dager hvor jeg ligger på rundt 1300 kcal også altså, men nå kommer jojoslankeren i meg frem.. har liksom telt kcal hele livet omtrent, dette er første gang jeg ikke har gjort det, bare telt kh..men nå lurer jeg på om jeg skal ha oversikt over det også???
Ja, glem kaloriene! Mye lettere å telle til 15-20 enn 1300-2000 hver dag, ikke sant? ;)
Men hvis det plutselig stopper opp og du fortsatt bruker "Mat på data" for å registrere det du spiser, så kan det være lurt å kikke litt på kalorier en periode også - men det er når det stopper opp.
Lykke til videre!
Det er ingen vits i telle kalorier fordi kalorier oppfører seg veldig forskjellig i kroppen i forhold til hvor fort den omsettes til energi etc. Gi beng i kaloriene, for i tilfelle så må du begynne å se på hvilke kalorier som kommer fra hvor, og hvor fort de brukes/forbrennes i kroppen for å få et reellt resultat, og som Charmtassen sier, da er det lettere å telle karbhydratene du spiser, du skal bare spise langsomme karbohydrater uansett ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.