Hoi! Lurer på om jeg er elendig på å google, men jeg skal bestille disse, men aner ikke om det er lov, og eventuelt hvor mye jeg får lov til å bestille. Jeg MENER å ha hørt at jeg får lov til å bestille kosttilskudd tilsvarende tre måneders forbruk, men klarer ikke å finne noen klar info om det.
B-vitaminene i Norge er litt for pinglete, og disse fungerer utrolig godt for meg, men jeg har ikke råd til å dra til Sverige og kjøpe disse til 200 spenn, så jeg ble så glad da jeg fant denne nettsiden!
Nettopp... Hmmm... De er jo lov i Sverige...
Synes greia med kosttilskudd i Norge er tilnærma latterlig. B-vitaminer er jo til og med vannløselige, kroppen tar det den vil ha, resten tisser man ut. Så jeg kan ikke si jeg ser problemet.
hva med denne: www.naturlegemiddel.com/ , her har de sterkere b-vitaminer, ikke like sterke som de du linka til, men likevel mye sterkere enn norske. Jeg har akkurat bestilt derfra selv.
Jøss, her var det jo MER! Om du ser på siden jeg linka til, så er det innholdet i tre tabletter, som er dagsdose!
Prisen er ekstra forlokkende med den amerikanse sida, pluss at jeg har brukt solaray-produkter i årevis, så jeg er veldig trygg på den, men du går god for disse?
Takk :)
Jeg bestilte en pakke fra usa med mat og barer, og fikk dette brevet i posten:
"Vi har mottatt en postsending til deg som inneholder varer som klassifiseres som legemiddel. Det er ikke tillatt å innføre legemiddel til privat bruk fra land utenfor EØS/EU" osv...
Så i og med at alle vitaminer og mineraler klassifiseres som legemiddel ...
Men du kan ringe 81000710 og be om å få snakke med noen som har med postfortolling å gjøre, eller sende mail til postens godssenter: [EMAIL="[email protected]"="[email protected]"][email protected][/EMAIL] De burde jo kunne svare.
Mener å ha lest et sted at du ikke har lov til å ta inn noe sterkere enn det som er i salg i Norge. Hvis sterkeste b viamin som selges i norge er 600mg kan ikke du ta inn større enn 600 mg
Jeg har som sagt akkurat bestilt derfra, så har ikke fått dem ennå, men de virker iallfall som et seriøst firma, sendte en mail fordi jeg lurte på noe angående b-vitaminene, og fikk et veldig informativt og bra svar. Og bare det at de selger produkter som er forbudt å selge i norge(av tåpelige grunner), får meg til å stole på dem:P De har også en norsk nettside: www.medurt.no/, der kan man lese litt om firmaet.
hmm..det vet jeg faktisk ikke. Hvis man skal kjøpe sterkere b-vitamin, stevia osv., må man bestille fra den utenlandske nettsiden deres, men vet ikke om det sendes fra utlandet eller norge. Det må kanskje være utlandet, for frakten var på 95 kr. For meg ble det et annet gebyr også, fordi jeg ikke har kredittkort\visakort som kan brukes i utland, måtte sende i postoppkrav. Og så står det:
"For Norske kunder vil vi så langt det er mulig dele opp forsendelsene slik at hver postpakke ikke overstiger kr 200,- i vareverdi. På den måten vil de norske kundene slippe å betale mva. og tollbehandlingsgebyr."
Hmmm... Det må jo merkes, og sjekkes i tollen, så jeg er litt skeptisk. Kanskje kjøpe noen av de sterkeste norske, og spise tredobbel dose så lenge :D.
Hadde vært über om du kunne gitt meg tilbakemelding om hvordan dette gikk, så skal jeg prøve å få ringt tollvesenet over helga :ja:
Da var b-vitaminene fra naturlegemiddel.com her! Jippi!:) Bestilte dem 28.mai, og henta dem på posten idag, sånn hvis noen lurte hvor lang tid det tok før jeg fikk dem, hehe..
Stas!! Da bestiller jeg også fra dem. Er helt tom for masse greier.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.