< Tilbake til oversikten

Hva drikker dere ute på byn?

annabanana sa for siden:

1. juni skal vi ut.. skal dra ganske tidlig til byen så det blir mye drikke i baren..

hva skal jeg drikke da?? hmm...

Photobscura sa for siden:

Rødvin rødvin rødvin :D Og kanskje en whisky!

annabanana sa for siden:

åh, kan man drikke rødvin på ketolyse?? trodde det var fy jeg :)

Nope. Det er som regel veldig lite restsukker i rødvin.
Men noen kan jo være søtere enn andre. Som regel snakker vi et gjennomsnitt på 2 gr pr liter. En flaske rødvin tilsvarer ca 6 gr kh, men det kan variere noe.
Men skal du være helt trygg er bart brennvin best. Men IKKE likør!

annabanana sa for siden:

åh, så bra :) jippi. jeg liker godt rødvin jeg! har bare innbillt meg at det er masse karber i.. pga druer og sånn. Ja, da skal jeg jaggu drikke rødvin :) liker ikke rent brennevin.. kanskje de har drinker med lightbrus.. hmhm

Det tviler jeg på altså...! Men du, whisky a! Kom igjen :D

JenJen sa for siden:

Jeg drikker rom og cola light/cola zero/pepsi max, funker bra det :) En annen drink jeg ikke er sikker på navnet på inneholder gin, farris og saften fra en halv lime. En fordel at man liker gin såklart ;)

Nike sa for siden:

Det blir jo en slags gin&tonic light det! :) Favorittdrinken min! Rart med det - jeg har alltid vært glad i det søte, men når det kommer til alkohol, foretrekker jeg det bitre fremfor klissete drinker.

Lindabtn sa for siden:

Favoritter:
Tørr hvitvin
Bacardi razz og cola light + masse FERSK lime
Bacardi razz og sprite zero + Lime
Mojito uten sukker (så putter du bare en sticks med splenda oppi, for det har du jo i veska, sant :p)

Ha en fin bytur :suss:

Stinen sa for siden:

Bacardi inneholder MASSE sukker - bare sånn obs obs.. Men det er nydelig godt .. mmmm

absolutt sitron + cola zero og lime! Det er min favoritt

Tequila...

og tørr tørr hvitvin - min nye voksne favoritt (som jeg blir møkings på.. blackout og det hele - så plutselig er det fint lite voksent over Stine+ hvitvin)

Stinen sa for siden:

Tviler du på drinker med lightbrus??:confused:

Lindabtn sa for siden:

Vi KAN drikke ROM, så bacardi er heeelt OK, det er jo rom

Stinen sa for siden:

Ren Bacardi er heeelt ok - men ikke de smakstilsatte som razz og limon - de er tillsatt masse sukker.. det er heeelt sant - selvom det stod ukjent på sukker på vinmonopolet sine sider.. Kanskje jeg lyver.. Det hadde vært det beste.. Jeg eeeelsker bacardi Razz

Nike sa for siden:

Alt dette snakket om alkohol gjør meg tørst - noen som vil være barnevakt...?:full:;););)

Stinen sa for siden:

Linda!! Du er så nydelig.. Jeg som alltid har trodd bacardi var off-limits.. Se her hva matvareguiden skriver om bacardi limon www.matvareguiden.no/matvare1986.asp

0 karbos.. 1000 kcal - men hverken fett, proteiner eller karbs! Det blir ny sommerfavoritt...

Digger deg, for at jeg fant ut av det!! (håper det stemmer) no more vodka!!

Nike sa for siden:

Hvor i alle dager kommer disse 1000kcal fra om de verken kommer fra fett, proteiner eller kh???

Stinen sa for siden:

Fra alkoholen.. som ikke inneholder noen av de nevnte næringskategoriene.. en for seg selv

MorStine sa for siden:

Hun tviler på at de selger det, ute, og den tvilen er med grunn:rolleyes:
Så for meg går det kun i rødvin ute...

Nike sa for siden:

Man kan jo be om å få med lightbrus da. Om det ikke er helt texas ved baren går det fint. Jeg spurte om det da jeg gikk på CRC-diett, og det var faktisk aldri noe problem.:)

Nike sa for siden:

AH!:p

Stinen sa for siden:

Ja.,, nå gikk det litt sport i dette så jeg ringte til vinmonopolets kundeservice som kunne fortelle at det var sukker i Bacardi razz og limon - men de fikk ikke oppgitt hvor mye pga bacardi holder oppskriftene sine hemmelig.. derfor er det ingen som vet.. og gidder ikke kontakte bacardi nå..

Stinen sa for siden:

Derfor trekker jeg tilbake dette.. med at det ikke innegår i noen næringskategorier som en sannhet og justerer det til personlig konklusjon uten kildehenvisning!

Stinen sa for siden:

Jeg får ALLTID lightbrus når jeg bestiller... men bestiller ikke cosmopolitan med lightbrus - for det går jo faktisk ikke an å lage på brus, ei heller vodka batteri med cola light :p.. det blir vodka med 7up free.. feks..

MorStine sa for siden:

Jada, går an det, men de har som regel bare 7 up light og pepsi max, ikke mye spennende. Dessuten er det mange som får stopp av aspartam, og det er det jo i begge dem...

MorStine sa for siden:

Og det er ikke noe godt med mindre man hsr mass knust is, slik at det blir en slushdrink. Hjemme lager jeg meg drink med knust is, funlight icetea, sprite zero og vodka. Det er ganske godt ja;)

Tess sa for siden:

Vodka, farriskog en liten limebåt er ganske godt. Smaker ikke så voldsomt mye, men splenda fra veska kan sikkert funke for de som liker det litt søtt. Har aldri tenkt på det...
Det som er fordelen med farris, er at med mye inntak av vann far man litt mer kontroll og dagen derpå føles ikke grusom. Føler medg ganske så ren innvendig etter en slik drikkemeny.. :)

raptor sa for siden:

Drikker rødvin eller vodka med cola light,jeg. I kveld blir det et par bokser lavkarbo-øl. Tross alt lørdag..

MorStine sa for siden:

Her blir det rødvin på terrassen med min kjære i kveld:)

annabanana sa for siden:

mja.. betale 80 kroner for vodka med lightbrus.. satser på rødvin jeg :)

Vi skal på "sex and the city" premiera, og så på byn etter på :) :) hoho.. skal smugdrikke litt på kinoen tenker jeg.. weeee.. er ikke så ofte man får gått ut med unger, så det blir skikkelig stas

Å smugdrikke på kino er et av livets undervurderte gleder :lol:

Bulldog sa for siden:

Vinmonopolets kundeservice pleier å være ganske forvirret, så jeg hadde heller kontaktet produsenten...

Tulla 81 sa for siden:

Hva med Rosévin i denne varmen?
Jeg finner ikke noe om det i matvaretabellen.

Rosévin skal vel ikke ha mer enn rødvin eller tørr hvitvin.
Rosévin er produsert på samme måte som hvitvin, men men man bruker røde druer og tar ut skallene i løpet av prosessen. Så det skulle vel ikke være noe problem å drikke rosévin, så lenge man sjekker restsukkerinnholdet på polets nettsider før man går til innkjøp ;)

Thorwald sa for siden:

Enig!!!

For øvrig er min favoritt rom & diet coke, men jeg skal jo snart tilbake til Norge etter mine mnd. i Karibien, så jeg er usikker på om jeg får tak i diet coke i Norge?

Ellers skal jeg jo klare en flaske rødvin da... ;-p

annabanana sa for siden:

diet coke, er ikke det bare cola light da? ellur.. ?

Thorwald sa for siden:

Nei, det er ikke det samme! :)

leyla73 sa for siden:

Hmm.... Ser jaggu ut til at jeg blir nødt å "lære" meg å drikke rødvin... Har jo faktisk tre-fire flasker liggende etter å ha fått i gaver... :rolleyes:

Men, har funnet ut at cognac'en går bra å drikke; 1 karbo pr. 100gram :heia:

Rødvin er deilig! Men man må jo finne sin personlige favoritt. Jeg liker dem litt fruktige og lette dersom jeg skal ta mer enn et glass, men ikke for lett, Amigo og sånt skvip skal du få billig av meg. Litt fylde må det være!

Den vinen som foreløbig er min ultimate favoritt er St Luca. Den er både billig, lettdrikkelig men fyldig, og passer til det meste av mat!

MorStine sa for siden:

Cognac er da vel ikke lavkarbo? I allefall det vi har kommet frem til her før, det er masse sukker i det, men man drikker jo sjelden mengder da. Men i ketolyseboka står vel cognac nei og whiskey ja:confused:

MorStine sa for siden:

Har min definitive favoritt, men den det er den dyreste rødvinen jeg har vært borti... Amore... Den er kun til veldig festlige annledninger, som bryllupsdag feks.

Ellers liker jeg forskjellige, Jacobs creek, casillero del diablo bla, i allefall til å drikke som bordvin uten mat til...

Bulldog sa for siden:

Det virker veldig merkelig... Cognac og whiskey er begge rene, fatlagrede destillater (det er altså ikke restsukker fra satsen/mesken igjen i drikken), og skal ikke være tilsatt sukker. I noen tilfeller kan drikken være tilsatt sukkerkulør (Jack Daniel's blant annet), men det er i så små mengder at man vil spy lenge før man har fått i seg for mye kh :) ...

MorStine sa for siden:

Skal ikke være bastant og påstå noe som helst, for jeg har lånt bort ketolyseboka mi, men jeg mener bestemt at det er det som står i boka... Mulig jeg er på jordet ta høyde for det;)

annabanana sa for siden:

Jaaaa jaaa... jeg drakk øl, drinker, brus, spiste bakt potet, loff, spaghetti, sjokolade.. (når jeg først hadde sprukket trodde jeg visst det var smart å forte seg å spise alt man ikke kan spise ellers.. :p melk drakk jeg.. hmm.. pleier ikke å like å spise når jeg drikker, men nattmaten varte og rakk.

Bulldog sa for siden:

:lol:

raptor sa for siden:

Skal man først sprekke, så må man gjøre en orntli jobb,ja.:D:D:D

Ignite sa for siden:

Hva drikker dere ute på byn?

ØL :D

Kanutten sa for siden:

Hvis du drikker ei halv flaske av denne kan du ikke ete mye mer den dagen.....

Kula sa for siden:

Konjakk er nesten alltid tilsatt sukker (i varierende mengde). Produsentene gjør dette for å gjøre smaken "rundere".

På den annen side er det jo ikke så mange liter om gangen man klarer å drikke av dette stoffet, så sukkeret som er tilsatt er helt uten betydning.

Bulldog sa for siden:

Er du sikker? Jeg trodde ikke de hadde lov til å kalle det Cognac om de tilsatte noe etter destillering... Brandy derimot vet jeg kan tilsettes en del rart.

Thorwald sa for siden:

Hva er din kilde for dette utsagnet?

Kula sa for siden:

Konjakker som har tilleggsbenevnelsen "Brut" er uten tilsetningsstoffer.

Ref Wikipedia: no.wikipedia.org/wiki/Konjakk

Bulldog sa for siden:

Se, der lærte jeg noe i dag også :)

Thorwald sa for siden:

Oki, takk skal du ha. Jeg leste de engelske sidene før jeg svarte deg i forrige melding, men for en gangs skyld var den norske siden til wikipedia mer oppdatert. :)

Kula sa for siden:

Wikipedia er jo ikke alltid til å stole på, men sannsynligheten for at opplysningene stemmer i dette tilfellet mener jeg er høy!

Flott avatar du har lagt inn. Antar det er tatt i Karibien?

Kula sa for siden:

Jeg også! Ikke akkurat i dag da, men for noen måneder siden da en tilsvarende sukker-i-alkohol-diskusjon verserte på lavkarbo.no

Thorwald sa for siden:

Det stemmer. Øya i bakgrunnen er for øvrig "happy island" på union island. Akkurat nå er jeg i Saint Martin og venter på flyet hjem. Vi reiser den 20ende så det er fremdeles noen dager igjen her i solen. Jeg sjekket akkurat badetemperaturen i vannet, og leste av 30,4 grader C. Jeg regner med at båtens tempmåler viser kanske så mye som 1 grad for mye. Det er uansett nok så levelig å hoppe i havet. ;)

Takker for øvrig så masse for ditt innspill, og din referanse mht. sukkerinnhold. Her går det for det meste i rom & diet coke, men for å være helt ærlig er det langt vanskeligere å holde karbonivået nede når man reiser rundt med seilbåt på denne måten (vi har vært borte fra Norge i 10 mnd.) Hovedårsaken er at matvarene ikke er merket. Det er på enkelte steder langt fra så godt utvalg som i Norge, samt at svinekjøttet enkelte steder smaker helt forferdelig. Skulle tro de matet grisen med gamle opel-seter. En annen og viktig observasjon er at man i Norge er ekstremt heldige mht. tilgangen på baconsvor/bacongull. I de Karibiske øyer har jeg kun funnet det ett eneste sted. Da kan dere tro jeg hamstret! Eller er det utrolig herlig her, så jeg anbefaler alle med mulighet til å ta seg en tur. :)

Dette ble nok så off topic, så jeg kan jo for å rette på noe av dette sånn helt på slutten anbefale tran og vodka som en sikker vinner på byen. Da holder man eventuelle beilere på god avstand bare ved å puste på dem. Trikset er jo da å ha en liten lommelerke, eller annen redskap i veska! ;-p

Uansett hva dere nå måtte velge, riktig god bytur! :)

:lol:!

Jeg har fått det for meg at du ror i åpent hav på avataren din :)

Off topic igjen, ja! Vil bare si igjen og igjen, St Lucas -beste rødvinen!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.