Hei!
Jeg startet på ketolyse i slutten av mars og har gått gjennom hele pollensesongen så langt - uten et eneste symptom på allergi:).
Har ellers vært nødt til å ta kortisonsprøyter og medisin - så dette er supert! Er det bare meg - eller er dette en kjent positiv "bivirkning" der ute?! Takker ellers alle for et flott forum....
Ja, tuller du! Jeg har alltid hata våren og sommeren for jeg har reagert på ting til langt ut i juli. Nå klør jeg bittelitt på armen, kanskje et enstaka nys, men det er alt! Før var dette et helvete for meg, og jeg fikk stadig sterkere allergimedisiner som bare gjorde meg sløv.
Åh, nå eeelsker jeg våren!
Og pelsallergien er borte, så nå ska jeg endelig kjøpe katt :D
Er jo utrolig irriterende å ikke ha funnet ut dette før da! Mye enklere enn å bruke medisin. Deilig å nyte våren både tynnere og med mascara:p! Prøvde å finne en ok link om allergi og lavkarbo, men har ikke lyktes hittil. Noen tips? Lurer også på om det er mangel på brød eller evt mangel på frukt som gjør at allergien forsvinner???!!!Noen som vet noe om det, tro?
Min teori er at allergi har med immunsystemet å gjøre, som igjen står i nær sammenheng med tarmflora, som igjen blir påvirket av hva vi spiser. Hormonelle svingninger spiller også inn. Mindre sukker/stivelse påvirker alle disse funksjonene, og kan dermed medføre at immunsystemet ikke lenger reagerer mot f.eks. pollen.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.