< Tilbake til oversikten

Ketolyse og trening

Sanko sa for siden:

jeg har liksom oppfattet at en ikke trenegr å trene på ketolyse for å gå ned i vekt. Men nå er jeg på ett vektplatå tydligvis, og da frister det å begynne å trene. Er det ok i fht ketolyse, eller er det andre ting som bør endres på før treningen? Tror meget bestemt at jeg har i meg ok ifht ketolyse og KH.

Nike sa for siden:

Kan ikke skjønne annet enn at trening er bra og viktig også på ketolyse - selv om man kan gå ned i vekt uten å trene betyr jo ikke det at det er bedre å la være..;) Hjertet trenger også å trene seg vet du.. Og muskler bygges ikke av seg selv.. ;)

For øvrig tror jeg de fleste opplever vektplatåer, enten de er på ketolyse eller andre dietter - kroppen blir gjerne stående en stund på en vekt den "kjenner igjen", eller kroppen trenger rett og slett litt tid til å stabilisere seg litt, før den er klar for mer nedgang. Noen ganger kan små justeringer mht kosthold og trening være tilstrekkelig til å få kroppen igang igjen, andre ganger må man rett og slett smøre seg med tålmodighet og gi kroppen litt tid.. :smile:

energibunten sa for siden:

Det er da bare positivt å øke musklemasse og energinivået :-) uansett trening du starter med vil du oppleve å øke muskelmasse som kan øke din basis forbrenning fordi det er mer muskler og fordi du trener.

Tar du litt i og blir feks litt støl etter trening er det fint å spise eller drikke noe med protein i etter trening, evt spise raskt etter treningen. Da får du god og rask restitusjon og oppbygning av sliten muskulatur.

magdalena sa for siden:

Står da i boken til Torkil at han anbefaler halvtimes gange i god tempo.Faktisk en oversikt i boken over andre ting man også gjøre som tilsvarer denne gåingen i 5km/t.
Trenger bare og sykle i 22kmt i 12 minutter f.eks..
Jeg sykler 30kmt i 30 minutter:DSykler minimum 45 minutter når jeg setter i gang,må jo ha oppvarming og uttøyning.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.