Hei!
Jeg er ny her inne på forumet, men siste uken har jeg vært inne å sett litt på spørsmål og oppskrifter.
Jeg er 38 år, gift, 2 barn (4 år og 1 år), er bosatt på Jæren men kommer oppbrinnelig fra Sunnhordaland.
Jeg har gått ketolyse no i 3,5 uker og tatt av 6 kg, disse kiloene gikk av de to første ukene. Etter det har både vekt og cm stått stilt :confused:, så nå begynner fristelsene å bli hardere og hardere å motstå.
Jeg har utslag på ketalyse sticken (lilla). Er det noen som har råd om hva jeg kan prøve for å miste noen kilo til?
Takknemlig for alle svar :)
Er stixen lilla (mørkest) så kan det være en indikator på for lite vann.
Hva spiser du i løpet av en dag da? Du får i deg ivertfall 15 karber og er ikke redd for å bruke fett?
Hvor mange kilo skal du ned?
[i][/i] Hei! Takk for svar! Jeg skal ned 13 kg til, da har jeg tatt av 23 kg siden jeg begynnte på slankeren! Gikk på noe som het 3-step - men det var ikke noe for meg. Det med at jeg kanskje drikker for lite vann, har slått meg. Passer på det fra idag! Har ikke reknet så mye på karb, har spist salat til hvert måltid. Veier du alt av grønnsaker du spiser?
[i][/i] Hege
Vann er viktig :ja: gjerne 2-3 liter daglig. Kroppen trenger mer vann når den er i ketose.
[i][/i] I starten, de 3-4 først ukene, veide jeg alt jeg putta i munnen. Etterhvert ble det mye lettere å ta det på feelingen. Det er veldig viktig å få i seg varierte grønnsaker og salater fordi kroppen trenger de vitaminene og mineralene for å fungere og forbrenne optimalt :ja:
[i][/i] Du har jo hatt et flott vekttap i vertfall :heia: Og som sagt, så er det helt normalt at det stopper opp av og til. Man får trøste seg med at det er bedre at det går litt sakte, men sikkert enn fort og gæli.
[i][/i] Lykke til videre, dette fixer du :D
WOW! 6,5 kilo på 3 uker er helt fantastisk! Gratulerer :heia:
Alle har ganske ulik vektnedgang, og jeg har holdt på siden juli i fjor. De første 8 månedene gikk jeg ned 0,5 kilo i gjennomsnitt pr. uke, men nå har det stoppet opp. Det er ingen grunn til å gi seg, for så lenge jeg spiser godt med fett og holder meg unna karber, beholder jeg helsa og jeg finner sikkert ut hvorfor jeg ikke går ned snart. Jeg gikk opp noen kilo i våres, men det var fordi jeg skeiet litt for mye ut. Nå er de kiloene borte, og jeg håper nedgangen vil fortsette.
Det er bare å stå på! :) Kanskje du kan gi oss et eksempel på menyen din én dag?
hEI
Grattis med resultat så langt. Øk på fettinnholdet, og reduser matmengden litt, da forsvinner suget og vekta går nedover. Sjekk oppskrtiftene i boken og få også med deg variasjonene.
Lykke til videre
Torkil :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.