< Tilbake til oversikten

Soyamel

Tone-G sa for siden:

Jeg kjøpte soya mel idag, det er 20 g karbohydrater pr 100 g. Jeg lager noen lapper nå, å har 3 ss soyamel i røren. Jeg ble litt usikker på om det er karbovennlig mel. Er det noen som har erfaring med det?

Det kostet 13 kr for en pose med 250 g..

Tuppen sa for siden:

synes det var litt for høyt jeg.. bruker soya protein ....

Tone-G sa for siden:

Ja, det virker litt høyt, men jeg kan umulig ha bruklt mer enn 10 g soyamel i røra, å det er jo bare 2 karbohydrater..

Jeg må nok vurdere å bytte melet.. :)

Tuppen sa for siden:

tror det er best at du bytter det ut ja ;) 1 ss vanlig mel veier hvertfall ca 9-10g... fort gjort dette...

Impulsiw sa for siden:

Det soyamelet jeg kjøpte på helsekosten var det bare 3 karber i 100 gram :)

Tuppen sa for siden:

virker hvertfall myye bedre :D

luringen sa for siden:

du kan bruke litt, men det smaker og lukter py...prottispulver bedre...

Stupedama sa for siden:

Samme her, Impulsiw. Det var da rart at det skulle være sånn forskjell? Har du forresten brukt det til noe? Jeg har ikke. Lurer på hvordan det reagerer i feks vaffelrøra, i forhold til JBK

Impulsiw sa for siden:

Det har jeg prøvd. Vaflene blir tettere og tykkere.. Med mye vanlijesukker, smør og kardemomme smaker det digg :sikle:

Lenge siden jeg har hatt vafler nå da. Prøver å slutte ;) Men det er jo forskjell på en gang i blandt og annen hver dag da...

Jeg har brukt det i BRØD blandt annet. Det blir godt... du finner oppskrift på brødlinken.. anbefales :D

Stupedama sa for siden:

Nais! Spiser nemlig omelettvafler nå :) De er gode, men må nesten spises med skje!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.