< Tilbake til oversikten

Kjempesprekk til helga

bofse sa for siden:

Jeg er helt nybegyner, holdt på en ukes tid, gått ned litt over 4 kg.
Veldig fornøyd med det.

Saken er av mannen og jeg skal på mat og vi cruse til helga.
Det ble bestillt før jeg hadde tenkt på Atkins.
Vi har ikke noe valg om mat og drikke der alt er med i prisen vi har betalt.
Greit jeg kan jo slenge alt av mat og drikke over til mannen, men poenget var jo liksom at vi skulle kose oss i sammen.

Så det jeg lurer på hvor mye ødelegger jeg med å spise og drikke det vi for servert?
Å noen tips til pangstart igjen på mandag?

Megvel sa for siden:

Vel, du kan jo hoppe over det som åpenbart er karbo (ris, poteter, brød), lesse på med røykelaks og annet digg, og ikke drikke søte drinker (en stor margarita har mer kalorier enn en dobbel bigmac, og det er bare fra sukker), drikk enten vin eller sukkerfritt med ren sprit i? Ellers, man er mye mer sensitiv for alkohol om man er på ketolyse.

bofse sa for siden:

Takk for svar.
Ja jeg hadde tenkt og la være og spise potet osv, og desseren tror jeg ikke det blir så vansklig å hoppe over. søtsaker frister heldigvis ikke så mye for tiden.
Er igenelig mest redd for drikken, er veldig glad i wisky og cola zero.

Megvel sa for siden:

er lavkarbo.

luringen sa for siden:

er da ikke vanskelig om det er bufe? Får du maten servert be om mer grønnsaker. Dropp poteter etc. Drikk vin, vann etc
Ikke planlegg en sprekk! Planlegg å kose deg med det som er bra.

bofse sa for siden:

Det er ingen bufe, alt blir servert ferdig. Kan jeg spørre om grønnsaker i steden for potet? Jeg er ikke vandt til å komme med ønsker til kokken.

Gracella sa for siden:

Man kan vel i prinsippet spørre eller be om alt:
Kan sausen serveres ved siden av, kan jeg få rømme i stedet for saus, kan jeg få en ekstra kjøttkake hvis jeg ikke vil ha noen poteter osv, osv.
Det værste som kan skje, er jo at man ikke får det man spør om, og da får man spise det man kan ;-)

Men det er vel ikke mulig å få så mye varisajoner hvis det er en fast meny til alle - tror jeg.

Uansett får du sikkert et kjempefint cruise!

Nike sa for siden:

Du kan jo evt bare si du er allergisk? De pleier ofte være litt mer imøtekommende mht å tilpasse maten hvis man er allergiker..;)

mariusmor sa for siden:

Hei.
mulig jeg får pepper av noen nå, men , men. jeg har villet kost meg på cruse med det jeg ville hatt jeg. så kan du begyne på igjen på mandag. har hatt noen slik hoppe av og på selv og det har fungert godt.

av erfaring så får du på en måte ikke lyst på slikforbudt mat uansett, du begrenser deg ihvertfall. kos deg på tur.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.