< Tilbake til oversikten

For nte gang

Eplekjerne sa for siden:

Ja. Seriøst. Nå SKAL jeg starte på nytt. I dag stod vekta på 65 kilo, og jeg skal helt seriøst (ja, ja, ja!!) starte skikkelig. Men har mistet litt av hva jeg gjorde på starten. Hva bør jeg spise? Frokost? Lunsj, middag?

Help me! :(

Marita sa for siden:

Hahahah.. jeg kunne gjort mye for å være såååå nært normalvektig som du er! :o Men sånn seriøst.. ketolyse er jo sånn egentlig for de som har mer enn 10 kilo å gå ned.. Kanskje et mer generelt lavkarbokosthold vil være mer rett? :)

Smula sa for siden:

Hvis du har forsøkt å starter før, går jeg ut ifra at du har boka.
Altså: Pløy gjennom den en gang til.

Eplekjerne sa for siden:

Mulig, mulig. Hvilken kostholdsfilosofi fungerer best for meg, tro? Som er nært ketolyse? Har tenkt å gå ned 10 kil (er 1.65 høy, og 55 kilo passer meg ypperlig). :)

Photobscura sa for siden:

Hei! Jeg husker deg! Er ikke du temmelig lav? Finnes jo ikke noe som heter "normalvekt" veit dere ;)

Eplekjerne sa for siden:

Hehe, lav og lav. 165 centimeter over bakken. :)

Marita sa for siden:

Tok utgangspunkt i tickeren hennes, og det ble jo ikke feil? :p Se på hvor langt jeg har igjen mot min normalvekt, og hu mot sin :rolleyes: Hadde jeg vært såååå nær målet hadde jeg vært i ekstase! :D

raptor sa for siden:

Vi har vel alle vårt, stort eller lite.

Tone-G sa for siden:

Hei Eplekjerne:-)

Enten har du et forvrengt syn på deg selv, eller så tuller du med at du bør slanke deg.

Er ikke du helt passe slank tro?

Trolljenta sa for siden:

Kjøp boken til Fedon og tren 3 dager i uken eller gå en halvtimes tur hver dag.

Jeg synes de fleste damer på 1.65 ser best ut når de veier 60+, men det er nå min mening da :)

Eplekjerne sa for siden:

Jeg trives best når jeg er på 50-tallet. Er det ikke det som teller, da?

Trener 4 ganger i uka, og tar meg en tur på 2-3 timer med hunden hver dag, men jeg vet ikke. :)

Dersom du klarer å gå ned såpass på Ketolyse, så kan det ikke være så farlig. Skyt meg gjerne altså, men på lavkarbo så finner kroppen fram til idealvekten selv!

Nike sa for siden:

Jeg skjønner deg godt, trives også best på 50-tallet, og jeg er 170cm høy. Tallet i seg selv er ikke viktig, men hvordan en føler seg..:)

2-3 timers tur hver dag er jo MYE, i tillegg til annen trening - med det aktivitetsnivået kan jeg ikke skjønne annet enn at du finner din trivselsvekt fort som svint, om du spiser noenlunde fornuftig. :smile:

Nike sa for siden:

Pang pang:D

Hæ? Det er jo sant, jo! Dersom kroppen hennes vil veie 65 kg, så vil hun jo ikke gå ned mer, men dersom idealvekten hennes er på 57 kg så vil den stoppe der. Det har også med muskelmasse og benvekt å gjøre. Vi er jo ikke like ;)

Manina sa for siden:

Dette var da veldig ufølsomt sagt? Dersom hun selv sier at 55 kg er passe for henne, så er det helt sikkert rett, og ikke noe andre behøver å stille spørsmål ved. Hun er som jeg bare 165 cm høy, og er kanskje spebygd som jeg. :)

Ja, det er din mening. For noen passer det bra, andre ikke.

Eplekjerne: Om du har boka til Torkil Andersen, så les den om igjen, og se deg rundt etter gode tips og forslag. Ellers kan jeg anbefale "Bedre uten brød", slik at du har et godt alternativ når du nærmer deg.
:)

Må si meg enig med Manina. Hvem er det som bestemmer hva som er pent? Føler det er veldig politisk korrekt å si at man ikke skal være tynn, men noen er jo det fra naturens side, og andre igjen har problemer med å gå opp i vekt. Tenk litt på det!

Nike sa for siden:

Det var ikke sånn ment - da sa jo selv vi gjerne kunne skyte, og jeg er så dårlig til å motstå fristelser for tiden..;) Du har jo rett!:)

Hahaha! Skjønner :D
I know I'm right :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.