Jeg sluttet og røyke 3 mars og har ikke tatt ett trekk siden:D:D Det er bare deilig og anbefales;)
Jeg begynte på ketolysekuren 10 mars og har gått ned 5 kg. Har hatt 2 små sprekker:o
Har gått på ketolyse før og da gikk jeg ned mye fortere.
Tror dere kloke hoder at det kan ha noe med røykeslutt å gjøre at det går litt tregt:confused:
Ikke misforstå meg, jeg er KJEMPE fornøyd...røykefri og 5 kg lettere:)
Har jo hørt at forbrenningen går ned når man slutter å røyke, derfor tenker jeg at det kanskje går litt saktere.
Noen med erfaring:confused:
En lege sa til meg en gang at den nedsatte forbrenningen ved røykeslutt var veldig liten og ville muligens utgjøre en vektøkning på 2-4 kg - hvis man ikke erstattet røyken med mat/godter, da.
Kjempeflott at du er røykfri, stå på:heia::visemuskl.
Det er jo faktisk lettere enn man tror og enda flottere er det jo når vekten i tillegg går nedover :)
Kjempe flott at du har sluttet å røyke.
Men du, heller de ekstra kiloene enn den helseskadelige dumme røyken :suss:
Sikkert veeeldig stor "påkjenning" for kroppen og plutselig ikke få alle de stoffene den pleier, så den vil sikkert bare være litt sta mot deg i en periode :p
Bare vent å se, hold ut, så kommer nok nedgangen etterhvert. Men det er jo som du sier: 5 kilo er BRA :heia:
Gratulerer med røykslutt og slanking.. Du klarer det jo kjempebra! :heia:
Jeg sluttet å røyke i januar i år, å har faktisk gått opp 10 kilo siden da:rolleyes: Jeg har erstattet røyken med et sunnere kosthold. Mye frukt, grønt og fiber bla.. Men alikevel har jeg gått opp 10 kilo. Jeg som var overvektig fra før av syns ikke det var noe greit. Nå i helgen begynte jeg på lavkarbo kosthold, å så langt er jeg veldig fornøyd..
Det er litt uenighet i om forbrenninga går ned eller ikke når man slutter å røyke, men jeg tror faktisk den går ned.. Det er min erfaring iallefall..
Jeg syns du har vært superflink.:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.