< Tilbake til oversikten

Diverse spørsmål

Pinklady sa for siden:

Hei!
Jeg er ny på forumet. begynnte på kuren i februar. ned 5 kg på 6 uker:) men så hadde jeg en laaaang skei ut periode på 1,5 måned. hehe på`n igjenn! :D

et par spørsmål bare.. Er veldig gla i jordbær. hvordan er det å spise jordbær på ketolysekuren? og hva med vannmelon? Jeg vet at vi ikke skal spise frukt, men vannmelon er jo mest vann? eller?
Jeg drikker masse te. sikkert 5 kopper om dagen. Hvordan er det med sukketter? er det lov?

Klem PinkLady:heia:

Distrea sa for siden:

vannmelon har 8,1 karber pr 100 gr, så er nok ikke bare vann ;)
Og i og med at den har såpass høy egenvekt også, ville jeg nok holdt meg unna.
Jordbær har 6,6 karber. Går kanskje an å unne seg en gang i blandt, men det er vel annbefalt at karbohydratene i hovedsak skal komme fra grønnsaker som vokser over jorda. Det er der du få all næringen fra :ja:

hvis du ikke har lest boka, råder jeg deg til å gjøre det. MYE nyttig og viktig informasjon :)

lykke til med en ny start :blomster:

Pinklady sa for siden:

åååå ja da er det ikke noe jeg burde fråtse i. hehe

hva med sukettene da? har de noen invirkning på ketosen?

Torkil sa for siden:

Hei
Det er mye bedre å bruke litt av dagens karbohydrater på noen jorbær med fløte enn å bruke dem på sukkerfri sjokolade ;)
Vennlig Hilsen
Torkil

Photobscura sa for siden:

Og enda bedre med bringebær, de har bare 3.2 gr kh :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.