< Tilbake til oversikten

For lite karber?

ettena sa for siden:

Så vidt jeg har forstått, skal man ikke havne under 15g karb per dag, Men hva om man gjør det alikavell? Skadelig i lengden?

:o

ettena sa for siden:

fannt ikke noen lignende tårder i sta, men fikk svar på det jeg lurte på :)

sma sa for siden:

Det er vel ikke skadelig, men man bør ikke ligge under 15 karber om dagen på ketolyse. Mellom 15 og 20 er helt perfekt. :)

Fungirl sa for siden:

Men hvorfor skal man spise mellom 15 og 20 når man er kvinne, i boka står det jo at er man kvinne skal man spise15 g og menn 20. Blir forvirra av dette kjenner eg. Eg har som regel problemer med å komme opp i 15 gr.
Help me :)

Gerd sa for siden:

I ketolyseboka står det 15 for kvinner og 20 for menn, riktig det.
Mesteparten av karbene skal komme fra grønnsaker som vokser over jorden. Vi trenger de vitaminer og mineraler grønnsaker gir for at kroppen skal fungere og forbrenne optimalt.

For de aller aller fleste er det bedre å ligge mellom 15-20 karber dagen enn under 15. Noen trenger mer enn 15 karber dagen for at vekta skal rikke seg :ja:

Gracella sa for siden:

Jeg tror jeg leste en plass i boken til Torkil (eller her inne et sted) at hvis man lå under 15 karber (over en viss tid så klart) så vil kroppen settes i sparemodus og nekte å miste fett. Forbrenningen senkes og man vil ikke gå ned i vekt.

Jeg har også dager hvor jeg ikke klarer å få i meg nok karber, men da spiser jeg litt valnøtter/mandler eller pinjekjerner. Får masse sunt fett i samme slengen ;).

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.