< Tilbake til oversikten

Manic Monday Motivasjonstråd

Nike sa for siden:

Klar - ferdig - gå! Vær så god, en ordentlig motivasjonstråd for oss som starter 26.05.08 - det er selvfølgelig bare å slenge seg på de som vil!:) Her kan vi gire hverandre opp, utveksle erfaringer, motivere, syte og klage, få trøst og hjelp og råde og dåde - kort sagt, her er stedet for motivasjon på veien mot bedre helse. Legger tråden på generell, siden vi ikke følger helt samme filosofi - men tror ikke det skal være noe hinder for å hjelpe hverandre.:) Lykke til alle sammen - dette blir bra!:)

Bamsen sa for siden:

Supert! Her skal jeg følge med og se hvordan det går med meg og dere andre.
Jeg startet i dag med 5 stk bacon til frokost...tom for egg, så det ble bare det. Hadde heller ikke tid til å lage lunsj på forhånd, så det ble en Atikins bar på jobb...:confused: Til middag har jeg tenkte å lage kyllingfilet og blomkåstappe, så det blir nok bra. Jeg trener ikke så mye (er vel for lat...), men jeg sykler frem og tilbake på jobb som er 30min hver vei. Det hjelper vel litt.

Ser noen skriver at de ikke skal drikke kaffe. Jeg drikker svart kaffe hver dag...kan jeg ikke det på ketolyse kuren? Håper svaret er jo, det kan jeg...! :p

quebec sa for siden:

mornings.
her har det gått nedpå omelett til frokost, cappochinosmoothe som mm og kyllingsalat med currydressing til lunsj. Sola skinner her i sandnes, jeg har allerede klippet plenen og tulla sover ute i vogna si, etterpå skal vi på en laaang trilletur.
En herlig dag, med andre ord :)

ha alle en kjempefin slankedag :)

Nike sa for siden:

Som nevnt i den andre tråden startet jeg dagen (eller natten, dvs klokken 04.15) med en boks ananas - det var rett og slett det eneste jeg hadde i skapet. Men nå har jeg vært på butikken og har akkurat spist en skål med kylling- og avokadosalat - det er sååå godt!:) Og snart skal vi ut på tur!

Det er jo kjempebra med sykling Bamsen - det blir jo en time for dagen det!:) Stå på! Det med kaffen vet jeg ikke så mye om - tror det er fordi noen opplever at vekten stagnerer hvis de drikker kaffe, i så fall kan du jo bare prøvde deg fram! Jeg har iallfall ikke tenkt å klare meg uten (noen laster skal man da ha:D). Blomkålstappe høres forresten godt ut - tror jeg skal prøve det jeg og. Det er jo så masse spennende man kan lage egentlig - er bare å bruke fantasien og se mulighetene, ikke begrensningene!:stortsmil

Nike sa for siden:

Hvor gammel er tulla din? Har en prins på 7,5 mnd.. :love:

Bamsen sa for siden:

Min fantasi når det kommer til mat er ikke den beste for å være helt ærlig. Oppskriften til blomkålstappe fant jeg på dette fine forumet :)

Ang. kaffe så fortsetter jeg å drikke den og heller se hva som skjer. Det er jo den jeg ser frem i mot når jeg først er på sykkelen på vei til jobb! :D

Nike sa for siden:

Hehe, man trenger jo noen gulrøtter innimellom og.. For min del har jeg ikke opplevd kaffe som noen partystopper før, men så har jeg ikke prøvd uten heller da. ;) Så lenge du går ned slik du ønsker ser jeg ingen grunn til å kutte kaffen. Jeg hadde ikke klart meg gjennom dagen uten kaffe - har en liten prins som vekker meg gryyyytidlig om morgenen, og da er koffeinen jammen god og ha!

Nike sa for siden:

Jeg har fått bedre kondis - brukte hele 15 minutter kortere tid på turruten enn hva jeg gjorde for et par måneder siden! Kan ha noe å gjøre med at jeg var så giret idag da - full av pågangsmot, så løp opp alle bakkene på vognen - det må da kvalifisere som litt styrketrening og?:rolleyes: Godt var det i alle fall!:) Nå har jeg akkurat satt til livs masse kylling- og avokadosalat, er kjempemett, men det føles bra!:) Tjolahopp så lenge!

Nike sa for siden:

Hvordan går det med alle på dag 2? :):)

mariusmor sa for siden:

hei alle nystartere. ja,ja så er vi igang igjen. testet meg med ketostix nå og er alleredde i ketose. jippi. da er det bare og fortsette og være der så lenge som mulig...

alt går bra så langt. bortsett fra at jeg har gått hjemme med syke barn kjedelig... hva er forresten kylling og avokadosalat???Oppskrift takk, link??? hehe. her har jeg spist svinekotteletter i dag.i morgen blir det mousakka, kjempegodt faktisk. ellers så reagerer jeg litt på egg så jeg prøver og unngå det. det blir derfor 2 solrik(?) til frokost istedet for de egge greia.

koser meg med sukkerfri sjokolade til kaffen gjør jeg og.fant en steike god en med nøtter i. ikke så mye karber i den heller...jippi. ellers så går jeg også med tanken på og slutte og røyke i tilegg, må bare vente litt så jeg har noen kilo jeg kan gå opp,hehe. derfor må jeg gå ned først.

cappucino smoothie har jeg ikke smakt.er den god?? kaffesmak eller sjokoladesmak? jeg syntes skogsbær smootien er utrolig god som mellommåltid. men nå må jeg ha kveldsmat.Hyggelig å høre hvordan det går med dere.

Nike sa for siden:

Så bra - ketose allerede Mariusmor!:)

Salaten er såre enkel: 1 pk trippelsalat
1 rød paprika
1 gul paprika
1/4 agurk
400 gram kylling salatkjøtt
1 stor/2 små avokado
Evt andre grønnsaker (sukkererter, reddiker,
cherrytomater etc)

For de på ketolysedietten er det kanskje litt for lite fett, men da er det jo bare å pøse på med dressing. Jeg har levd på denne salaten i 2 dager og elsker den!:)

Det går fint an å gå ned i vekt samtidig som man sluter å røyke. Da jeg stumpet svineriet for noen år siden begynte jeg samtidig på lavkarbo, og gikk faktisk utilsiktet ned i vekt. Det er ganske så overdrevet dette med at røyking øker forbrenningen..:rolleyes:

Men kanskje det er greit å ta en ting av gangen, så man ikke overvelder seg selv..:)

søt uten sukker sa for siden:

Jeg har sluttet og røyke og begynt lav karbo rett etterpå. ( sluttet å røyke i februar, Har noen festsprekk innimellom) og startet lavkarbo i april. Jeg har alltid brukt det som min unnskyldning at jeg ikke kan slutte å røyke før jeg har gått ned i vekt først.:rolleyes: Men det går. Og det er deilig.. Vet at mine argumenter faller litt i grus når det står at jeg har røyket idag på min blogg:eek: Har hatt to trøstesigg i dag, dum som jeg er.. men det er mange uker siden sist..

Ellers hatt en tålig god induksjonsdag. Den kylling og avocadosalaten skal jeg jammen prøve!! Hørtes nam ut. Jeg drikker også kaffe. Der går lissom grensen..:DUten kaffe.. nei..uaktuelt.. MÅ ha det på morningen. Har også spist ca 4 ss hjemmelaget is uten sukker, men er jo søtstoff i... det er vel ikke helt etter planen denne uka:omen jammen var det godt

:D Ellers: egg, kyllinglår, salat, litt brie, og grillribbe.. Og masse vann..2-3liter og 2x20min spasertur..
:heia:
Heia oss!

Bamsen sa for siden:

Hei, hei! Dag 3 er i gang, ja. Det har gått greit. Ikke følt meg noe særlig sulten i mellom måltidene og ikke hatt så altfor mye søtsug. Spist en Atkins bar om dagen da, så det hjelper sikkert litt ;)
Men jeg får ikke gått på do... Min erfaring fra før var at om jeg spiste mye fet mat, gikk jeg mye på do, men det var kanskje i forbindelse med mye karber? Nå har jeg hatt forstoppelse i 4 dager :confused: Spiser jeg for lite fiber kanskje? Hva slags grønnsaker kan spises da uten å få for mye karber i seg? Er det noen andre som har samme problem? Gode råd tas i mot med stor takk! :)

Tusta85 sa for siden:

Dag 3 her også! :D
Hadde et vanvittig søtsug i går. :rolleyes: Men jeg er allerede i ketose. Sjekka i går. En dårlig start på dagen i dag da, med nuggets. :rolleyes: Midt i flyttekaos, og er veldig dårlig på planlegging. :flau:
Jeje, kjøttdeig og blomkål til middag i dag hvertfall.

Dag 3 ja..

Til bamsen: Gå på apotektet og kjøp loppefrø. Det skal visst hjelpe skikkelig på fordøyelsen! Er et ganske vanlig problem vet jeg når folk starter opp. Min venninne slet de 3 første ukene, noe som førte til at vekten også sto stille.. Så løsnet det.. Både avføringen og vekta:D
Jeg som alltid har hatt treg mage, har aldri vært bedre :D Så bare hold ut!

Dagen i dag

frokost: omelett av 4 egg m sprøstekt bacon, løk og ost brettet i midten. Nam!
Lunsj: rester av frokost

mer kommer siden! God start!:D

Nike sa for siden:

Går tregt i systemet her og. Er jo vant til STORE mengder havregrøt og frukt, så litt av en omveltning for magen stakkar. Linfrø og physsalisfrø skal visst også sette fart på ting, får prøve det. Er jo fiber i grønnsaker og, må spise mer av det kanskje.

Idag ble det kylling og cherrytomater til frokost, avokado til lunsj, og kylling, litt paranøtter og bringebær til lunsj nr 2. (Sto opp klokken 5 så blir en del måltider ila dagen.. Og mye kylling, men det er jo så godt:)).

Har vært på halvannen times tur med prinsen, gikk tregt idag gitt, men fikk da gått idet minste. Tror det blir trippelsalat med kylling til middag, og bringebær og litt paranøtter til dessert. Fant ut at det ikke er mer enn 3,2 karber i paranøtter, så da kan jeg vel spise litt?

Bamsen sa for siden:

Takk for svar og tips! Jeg skal sjekke ut loppefrø. Fint å høre at jeg ikke er alene om problemet :)
Igjen må jeg kommentere; en flott side!

Ha en fin dag alle sammen! :)

Nike sa for siden:

Det finnes jo også en del teer som skal ha god effekt på fordøyelsen, enten man sliter med det ene eller det andre.. Jeg opplever faktisk at ammeteen jeg drikker har en gunstig effekt på magen (anis,- fennikel- og karvete, og nei, man begynner ikke å produsere melk hvis man drikker den;) ) Kaffe er det også mange som synes hjelper..

Å husk masse vann!! Minst 2 liter pr dag. Jeg prøver å få i meg 3:p Aldri vært flink til å drikke vann før, men nå er det sånn at jo mer jeg drikker jo mer tørst er jeg:D Ellers har dere hørt om fettdiarè?:eek: Da jeg startet på lavkarbo, før induksjon woket jeg grønnsaker og svinekjøtt, helte på en boks med fløte.. Spiste som suppe. Nydelig, men dreit hele natta...:eek: hehe.

Nike sa for siden:

Dag 4, hmm.. Idag er en farlig dag kjenner jeg. Har utrolig lyst på masse karber, alt fra grovbrød med brunost til sjokolade, og - sukk - fløtefudge. Drømme.. Har lavt energinivå og kjenner det hadde vært sååå godt med blodsukkerkick. Men jeg vet jo hva som skjer etterpå - blir kjempedårlig i flere dager, så det er jo ikke verdt det. Likevel - det er merkelig hvordan hjernen liksom finner unnskyldninger til å fråtse i sukker..:o Men jeg skal ikke gi etter altså, er derfor jeg skriver det her, så jeg skal bli bevisst på hvordan hodet prøver å lure meg til å sprekke..:rolleyes::o Men en smoothie av bringebær og jordbær med hakkede paranøtter i er el lov? Og så skal jeg kanskje bake proteinmuffins med loppefrø og fiberhusk - kjenner magen trenger litt hjelp her nå. Huff som jeg klager og syter:rulleøyne Tror jeg skal komme meg ut på tur heller.

Flere som har søthunger og lavt blodsukker her? Og hvordan er det med energien på dag 4?

Motivasjonen er heeelt på topp!! Klarer nemlig ikke å la vær å veie meg.. (sukk.. gjøres hver dag..:D) 500 g ned siste døgn.:D:D

Men jeg er ganske slapp... merker at jeg blir veldig fort sliten i muskler og har liten energi til å jobbe.. skulle egentlig jobbet nå, men sitter her og surfer isteden..

*ellabellami* sa for siden:

Hei dere!
Jeg begynte i grunnen sist uke, første uke gikk bra mtp kosten, men så gikk jeg på en liten smell her i begynnelsen på denne uken..
Men er bare å brette opp armene og fortsette som om det aldri skjedde... (en stor sprekk):mad:

Merker at kroppen min ikke er særlig fornøyd med for mye karber, kjenner jeg har mer vann i kroppen igjen.. så lavkarbo/ketolyse er nok best for meg (overbevise**)

Nike sa for siden:

Velkommen i Manic-gjengen!:)

Jeg har hatt karbo-kick idag, men klarte å holde meg unna de verste utskeielsene - har spist smoothie med jordbær, bringebær og cottage cheese, knuste linfrø og litt havrekli for magen, og altfor mange paranøtter, samt Atkinsbar (får alltid dårlig samvittighet av å spise det), men men, ingen vits i å dvele ved et lite tilbakeslag - i morgen er en ny dag!:)

Bamsen sa for siden:

Jeg har klart å holde meg innenfor rammene når det gjelder mat og har vel drukket nærmere 3l vann hver dag. Men jeg merker jeg tenker mye på mat...mye planlegging i hodet ang. hva neste måltid skal være...litt slitsomt.
Jeg har kjøpt loppefrø for forstoppelsen som 'søt uten sukker' anbefalte. Har tatt det i 2 dager nå og det har ikke hjulpet. Står på boksen at det tar ca 3 dager...så kanskje i morgen? ;) Men fysj så ekkelt det er! Skulle ha det i et glass med vann....bare masse frø som fikk en vemmelig, ekkel og slimete hinne rundt seg...yak!
Jeg føler meg ikke tappet for energi som noe av dere skriver at dere gjør, heller det motsatte og mindre trøtt på morgenen. Men jeg har ikke gått ned noe særlig...400g bare...jeg også veier meg hver dag...:D

mariusmor sa for siden:

Tittei... syntes vi er flink jeg. dagen i dag har vært helt forferdelig, men det skyldtes ikke maten, men en kombinasjon av syke unger og en stor diskusjon med ei mamma(jeg aldri skal prate med mer)hehe. nok om den saken.

føler meg i veldig bra form og ser at vekta stadig kryper nedover.utrolig artig. sist gang jeg begynte på kuren så holdt jeg faktisk kun ut en uke forde jeg var så plaget med svimmelhet og slapphet. måtte bare droppe det da for å kunne fullføre jobben min. ser noen av dere har disse symptomene nå.

i dag har jeg spist liksom mousakka til middag. det er kjempegodt. til dere som er søtsjuk. tar dere krom?? det funker faktisk på meg. og jeg er/var skikkelig sjokomann altså. så jeg har funnet ut at når jeg greier å droppe sjkoladen så skal jeg jammen klare å droppe røyken og...

mye fjas på meg i kveld,men men dere overlever vel det-

ha en fin kveld videre.

nb: skal vi veie oss på mandag eller? og legge det under tråden her.:eek:

Bamse: får håpe loppefrøene virker da!:klem:
Hvis ikke ville jeg kjørt på med andre avføringsmiddler bare for å komme i gang.. Og 400g er ikke dårlig.. Bare vent til du har fått vært på do:D:D

Jeg har holdt meg fint med kosten i dag.. Har hatt en liiiten utskeielse iflg induksjon: ca 2ss m lavkarbo/ hjemmelaget is..naboens.. m litt bær i.. Var ikke mye, men hjalp jammen på slappheten. Var nok det jeg trengte.:D
Spent på vekta i morgen også jeg. Føler at jeg har spist litt mye i dag. Vært litt sulten og fysen, pms kanskje.. spennende å se i morgen tidlig. Men skikkelig veiing mandager er jeg klar for:p

Nike sa for siden:

Har hørt man ikke skal ta krom når man ammer - kanskje du vet?

Jeg prøver jo ikke lavkarbo primært for å gå ned i vekt da, men for å bli kvitt en del helseplager, men jeg skal ikke stikke kjepper i hjulene om dere vil legge inn vekt (og fettprosent?) her. Må kjøpe meg en vekt først da, nå veier jeg meg kun når jeg er hos legen, og det er heldigvis ikke hver uke...;)

Jeg gikk ned myye første uke, men denne uken har jeg ikke veid meg mer enn veiedagen som var på mandag.. og kommer ikke til å veie meg før på mandag heller.. med denne uken, så må jeg være glad bare jeg ikke går opp i vekt:eek:

Frokost idag: to hardkokte egg med smør til + vann + tbl.
Lunsj: Rømmegrøt (skal prøve å lage Ziggy's rømmegrøt)+ vann + tbl
Middag: Stekt kyllingfilet, med salat. +vann + tbl
Kvelds: ??

Ha en fin dag dere:D
Jeg og lille jenta mi har fri idag, og skal bare kose oss ;)

Må jo være veievalg da. Ikke tvungen veiing. :D For de av oss som skal ned i vekt er jo vekta masse i fokus og motivasjon, men det viktigste vi har sammen er jo felles kostholdsplaner, nemlig lavkarbo av et eller annet slag. Og hvorfor man har lagt om til lavkarbo om det er helse eller vekt eller begge deler spiller ingen rolle. Sammen skal vi stå uansett:klem:

Selv er jeg sykelig opptatt av vekta om dagen. Eksempel i dag: Det første jeg vanligvis gjør om morgenen: På do og tisser, veier meg...I dag var doen opptatt, og jeg tenkte at jaja. Kan jo ikke være så stor forskjell så jeg gikk rett på vekta. Hadde gått opp 500g fra i går:eek: Ooooh.. Tenkte jeg.. kjenner at jeg har litt vann i kroppen, og prøvde å roe meg med dette. Etter tissing går jeg på do igjen.. De 500g er borte:confused::D Kan jo ikke ha tisset 500g?? 2-3dl kanskje men?? Okay tenkte jeg.. vekta har ikke gått opp men står ihvertfall stille fra i går. Den er grei.

Så... tar meg en morgen kaffe. Dette setter ofte igang systemet mitt.. så..på do igjen.. Og gjett hva jeg da syntes jeg måtte sjekke...VEKTA...:rodme: -OG jeg hadde gått ned hundre gram.. :_plystre: Men det betyr at jeg faktisk har vært på vekta 3 g før kl 8 i dag.. inkl av og på med klær 2 ganger.. Litt sprø jeg...

Tenkte jeg skulle legge inn noen ord om avførings betraktninger:o
Litt til ære for deg, da Bamse:D Håper du får en god do-dag:D ( ja, vet jeg har dårlig humor...)

Jeg har igrunnen alltid hatt en treg mage. Dvs at det kan gå mange dager i mellom hver gang jeg er skikkelig på do. Og når jeg er der tar det laaaang tid. Har brukt så mye "trykke-krefter" at jeg har til tider trykket ut deler av tarmen..:eek: MEN... etter at jeg begynte på lavkarbo kost, er hverdagen en HEEELT annen! Hyppigere på do, kjenner bare at jeg får litt mageknip, vips 1 min på do, med løs avføring..

Min venninne var akkurat som meg.. da hun startet på lavkarbo, fikk hun skikkelig forstoppelse. Hun var nesten ikke på do på over 2 uker. Prøvde masse div avføringsmidler ingenting virket. Hun var redd hun var så forstoppet og full av dritt.. ( :D )min dårlige humor igjen... at hun skulle begynne å kaste opp avføring.. ja...det går an... Men heldigvis..det ordnet seg til slutt.. nå har hun blitt som meg..
Nabokona derimot.. hun har begynt å skite hvit / lysgrå avføring... må være gamle slaggstoffer?? Ja.. man skal høre mye...:rolleyes:

HA EN GOD DO- DAG FOLKENS:D

Nike sa for siden:

Det er lett for å bli litt manisk ja.. Derav trådnavnet..:D Husk at vekten kan variere ganske mye, avhengig av om man har gått på do, har spist litt mye salt etc., - jeg ville ikke hengt meg opp i svingninger på noen hundre gram - særlig for kvinner vil jo vekten variere (menstruasjon mv.).

Bamsen sa for siden:

...hahaha...nå fikk jeg meg en god latter på fredagsmorgenen, en super start på helgen! Takk :D

Nike sa for siden:

Fikk et anfall av energi nå i morgentimene, og har tatt meg en liten styrkeøkt og 15 minutter på stepen. Nå venter jeg bare på at prinsen skal sovne skikkelig, så tar jeg meg kanskje 20-30 minutter til med step. :smile: Er kanskje ikke den beste treningen akkurat, men har ikke all verdens treningsutstyr her hjemme, så får gjøre det beste ut av det jeg har. Skulle gjerne hatt en løpemaskin (og større leilighet), men får vel skaffe meg en joggevogn i stedet.. Blir iallfall tur, litt senere. Tror det skal bli en fin dag!:smile:

Hvordan er det med dere andre - trener dere noe eller fokuserer dere mest på kostholdet?

Prøver å både trene og ha fokus på kostholdet.. Trenet 45 min spinning i går.. ikke værst til å være meg. Spist i dag: kyllingvinger, mer kyllingvinger og litt agurk. Til middag har jeg spist lefsene til mama lupes. NAM!! Det var bare sååå deilig.. hadde kjøttdeig, ost og salat til, med tacosaus og krydder...

Fikk nemlig lappen i går om at maten jeg hadde bestilt på nettet var kommet. Hadde bestilt 2 pk pita og 2 pk lefse.. URK!! fikk sjokk... regningne var på 404,-.... :eek::eek::eek: men når jeg spiste lefser i dag var det vært hver eneste krone..:D

Jeg prøver å trene litt også, men det har ikke blitt så veldig mye av det for å være ærlig..

Idag har vi vært på farten en del, så da merker jeg at det er litt vanskeligere:(

Har spist idag:
en halv atkinsbar :cool:
en pølse med ost og bacon
to pølse og oste muffinser som jeg har funnet oppskrift på her
og nå skal jeg spise litt ostelasagne og salat

Ikke spist optimalt ketolyse idag.. men, men..

Kjenner jeg kvir meg til mandag, håper virkelig jeg har gått ned litt, om bare noen 100 gram...

Har dere andre fast veiedag??

Nike sa for siden:

NYYYYYYYYYYYYYYYYY UKE folkens!:) Motivasjonen fortsatt på topp?

mariusmor sa for siden:

motivasjonen på topp her...artig dette. kiloene renner av..hehe. veide meg i dag og det var ned nesten 2 kg på ei uke. i tilegg har jeg mens så mulig det er enda mer....................

sliter litt med å få nok fett. må forske litt på det. hva gjør dere?

er ute av ketose da. mulig det kan være pga mens, men har en misstanke om at grillinga i helga står bak. men, men det er bare å fortsette å stå på.

ha en fin kveld:

Nike sa for siden:

Gratulerer Mariusmor - 2 kg på en uke er jo strålende!:) Jeg lider av fettangst, så jeg er ikke den rette til å svare på spørsmålet ditt..:p

Kan man komme ut av ketose pga mens? Hvorfor det, i så tilfelle?

mariusmor sa for siden:

vet ikke om en kommer ut av ketosen, men leste ett eller annet sted at mens kunne ha innvirkning på keto stixene,mao at de ikke ga utslag eller noe sånt...men er temelig ny så veit jo ikke.

Hei alle sammen!

Har vært bortreist noen dager, derfor lite å høre fra meg.. Mandags morgen var vekta kjempe fin!! Hadde gått ned 2 kg.:D Reiste så på kurs til Oslo i 2 dager... Var kjempeflink med maten, spiste bare lavkarbo. Men.... det var dette med kosen da... Ble tilsammen på disse to dagene 5 glass hvitvin (tørr) og to lavkarbo øl. Mandagkveld tok pms meg skikkelig på senga, og sendte meg rett inn på 7elleven hvor jeg kjøpte en topp ris sjokolade..:confused::eek: Dette kan IKKE anbefales... Vekten er 2 kg opp:eek::eek::eek:. Okay at jeg snart skal ha mensen men... dette var da veeeeldig synes jeg..snufs.. Håper jeg nå har lært...

PS.. må bare fortelle: Jeg har nå også prøvd disse mamalupes tortillaene, og pita fra lavkarbo cafe.. Fikk sjokk da jeg skulle hente pakka på posten. 400,- :eek: for 2 av hver pakke.... Nå som jeg har smakt og spist av både pita og lefser kan jeg bare si: Det var verdt hver eneste krone...:ja::hungry::sikle:

Megvel sa for siden:

Hei Nike, vi har sjekka hos oss før og det er ok med krom for deg.

Nike sa for siden:

Flott - takk skal du ha:smile:

LilleMill sa for siden:

Bestill heller hos www.netrition.com

Jeg bestiller 10-11 lefsepakker, til rett under 200 kr, og betaler 300-350 kr i frakt.

Da får du ti pakker til 550 kr ca. Mye billigere.

LilleMill sa for siden:

12 pakker får man til under 200 kr nå faktisk. Pluss frakt.

lykkeliten sa for siden:

Heisann:D
Slenger meg på her jeg viss det er greit? Begynte på ketolyse kuren 26. mai 2008,og til nå har det gått ganske så bra:) Har bare hatt en veing,sist tirsdag,og vekta viste minus 1,9 kg:D
Men,nå har jeg altså blitt svak for Aktins barene,kjempe gode jo:oHar også spist litt bacon chips med 0,5 karbo i,så blir spennende å se vekta på tirsdag.
Fokuserer mest kostholdet,men har gått turer nesten hver dag da:)

Nike sa for siden:

Etter en forholdsvis god treningeuke med et helt forferdelig kosthold, anser jeg meg ferdig med alle sprekkene. Det er ingen vei utenom, og denne gangen skal jeg ta ondene ved roten og ikke lure meg selv. Er man en "smake litt vil ha mer vil ha mye vil ha enda mer"-person, da få man la være å smake. På søte KH, that is. Så nå skal jeg legge av meg alle store ord og bare GJØRE. Blir grønn frokost idag:)

millehimmel sa for siden:

slenger meg på jeg og... i morgen begynner jeg.. har ikke hatt noe særlig motivasjon!! men har lagd omelett med litt fløte soltørket tomater i olje ost og litt bacon til å ha til frokost i morgen.og lunch. litt vanskelig å gjennomføre på jobb da alle har så i mot lavkarbo på avd min.... blæ. tenkte jeg skulle lage noen lapper av lavkarbo melet jeg har kjøpt! håper det smaker godt..

Nike sa for siden:

Hei og velkommen!:)

Har vært litt labert her i det siste, men det tar seg sikkert opp! Ser du ikke har bestemt deg for noe spesielt opplegg ennå - du kan jo gå for generell lavkarbo inntil videre (hvis det da er slik at du ønsker å følge et fast opplegg). Hva er målene dine da? Ofte er det lettere å finne motivasjon om man har klare, realistiske mål.. Og lettere å finne et kosthold som passer for deg.. Men det vet du sikkert..:) Lykke til med start i morgen - husk man kan ikke ta mer enn en dag av gangen..;)

Nike sa for siden:

Hvor er det blitt av alle sammen? Har jo stilnet helt her jo! Regner med det er fordi alle gjør det aldeles strålende og motivasjonstråd dermed er overflødig..?:)

mariusmor sa for siden:

joda, er her jeg. men må innrømme at jeg har vært sløv den siste tida. alt for mange bursdager og avslutninger...ingen unnskyldning, men sånn er nå saken. begynner på ny giv i dag...e pokker så irritert på meg selv. lurer litt på og droppe den derre ketose greia , men spise generell lavkarbo istedet. vil nå tro at vekta vil gå ned likevell. noen som vet?

stortrives igrunn med lavkarbo, men sliter litt når pengene er tom i slutten på måneden. lavkarbo behøver jo ikke å være så dyrt, men det er liksom litt lettere å ta ei brødskive for det har vi jo liksom alltid...

Nike sa for siden:

Selvsagt fungerer det med generell lavkarbo også, men hvis det primært er vektreduksjon man er ute etter, må man passe på og justere fettinntaket ift KH.. Dersom man ikke trives med ketogen kost er det vel like meningsløst å tvinge seg til å holde dietten som det er å tvinge seg ned i vekt med andre dietter. Å legge om livsstilen på permanent basis er jo ikke gjort over natten, så det er ingen grunn til å være så hard mot deg selv. Jeg tror det er viktig å ha et kosthold der man blir befridd fra fokuset på mat (kan/kan ikke spise) - veldig mange opplever jo det på ketolyse, men det er da intet nederlag om man ikke gjør det - det finnes andre metoder vet du:)
Samtidig - kan det være det at du ha inntatt en del KH (bursdager etc) i det siste som har trigget KH-behovet, slik at generell lavkarbo virker mer forlokkende enn ketose? Du finner nok uansett ditt spor igjen, enten du går for det ene eller det andre!:) At det er litt hardt for lommeboken vet jeg det meste om, men jeg tenker som så at på lang sikt er investering i egen helse også en økonomisk investering...

smilefjes sa for siden:

Jeg har lyst til å skrive inn her :smile:

Ikke fordi jeg sliter med motivasjonen - den er helt fin igrunnen. Jeg trives med lavkarbomat og for tiden er ketosen helt fin også.

Men jeg er litt småfrustrert over eurodietten jeg går på. Jeg gikk fort ned i fase 1/2, tok av ti kilo. Men det var et h******. Maten i produktene var ikke noe problem, jeg slet ikke med smaken eller noe sånt, men jeg var så utrolig sulten hele tiden. Det ble rett og slett for lite mat for meg tror jeg. Var kald og sliten også.

Nå spiser jeg ett til to ed måltider per dag og tre måltider med ketogen kost. Det fungerer mye mye bedre for meg. Energien er bedre, jeg orker å trene igjen og ikke minst - jeg får sove skikkelig.

Menneh... Da går ikke vekta ned da - såklabert :(

Jeg er dermed litt i tvil om jeg skal gå tilbake og plage meg ned et stykke igjen med mer ed mat eller om jeg skal fortsette slik det er nå og se om det løsner igjen snart.

Skal på ferie til uka, så jeg heller mest mot standard ketogen kost til jeg er ferdig med ferien også heller en skarp ed periode igjen da, men samtidig så skulle jeg så innmari gjerne kommet ned til dit hvor jeg kan få fiksa huden på magen snart...

Nike sa for siden:

Du er ikke bare inni et platå da? Altså at det ikke tenger å være kosten det er noe galt med? Et kosthold som gjør at du sover dårlig, ikke klarer å trene og går sulten og miserabel, kan da ikke ha mye for seg.. Det minner mest om tradisjonelle sultekurer, som selvsagt gjør at man går ned i vekt, men man skal da leve og? Ser på tickerene dine at du allerede har gått ned veldig mye - da er det gjerne bare naturlig at kroppen ikke slipper resten like velvillig. Har du gitt kroppen tilstrekkelig tid til å tilpasse seg både aktivitetsnivå og kosthold? Selv om jeg ikke har vært i din situasjon, vet jeg ganske mye om å ikke være komfortabel i egen kropp, og å være utålmodig på resultatene. Ofte er det slik at jo nærmere målet man er, jo mer utålmodig blir man. Og jo mer innbitt prøver kroppen å motarbeide oss..:rolleyes: Kanskje du rett og slett skal la kroppen hvile litt - tenke at du heller skal holde vekten i ferien, så kan du heller ta i et tak etterpå. Bare noen tanker.. Synes det står stor respekt av hva du har klart jeg!:)

smilefjes sa for siden:

Hei nike :-)
Jo, jeg tror nok ikke det bare er platå som gjør at vekta ikke daler mer - på ed spiser man helt ned i 750 kalorier per dag, så da stuper jo kiloene uansett hva man finner på...

Men jeg kjente at sånn kan jeg ikke ha det. Treningen min er viktig for meg, og jeg nekter å gå rundt sulten og frossen i et kappløp mellom motivasjon og vektnedgang mens bena kjennes som bly. Så legen satte meg opp til fase tre der jeg er nå. Der trives jeg jo kjempefint - det er også mye mer kalorier, også begynner jeg å kjenne trangen og overskuddet til trening igjen. Men med mer kalorier - ikke så mye vektnedgang.

På den annen side - jeg har slitt litt med at jeg har kommet ut av ketosen et par ganger siden jeg la om også, så det kan også godt være det som gjør at vekten står litt akkurat nå. Jeg tar det egentlig med ro jeg. Ser at ketosen er fin igjen nå, og det sammen med at jeg trives med maten og er glad i å trene igjen skal nok gjøre susen etterhvert. Jeg ser jo i speilet også at det skjer ting med meg.
Så foreløpig har jeg vel lagt meg på at nå over sommeren skal jeg konsentrere på å overvåke at ketosen holder seg sterk og fin - jeg fant ut at jeg går ut av ketose veldig lett, den ene gangen var det ikke mer enn kjøttdeig krydret med taco-krydder som gjorde det, og på å ha det fint og bra.

Jeg har jo levd lavkarbo i mange år, men ikke så langt ned som i ketose, så den ser det ut til at kroppen trenger litt tid på å skjønne seg på. kroppen min er igrunnen litt treg den fra naturens side :-)

Nike sa for siden:

Oi, 750 kalorier er jo fryktelig lite! Er det virkelig heldig? Skjønner godt at kroppen (og hodet) ikke trives på det! Forøvrig virker det som du har fornuftige nok tanker selv, så da skal ikke jeg drive å psykologisere..;) Tror det er viktig, også for varig vektnedgang, å ligge på et nivå som gjør at man kan opprettholde eller bygge litt muskelmasse og. Og så er det så godt for hodet å få bevegd seg litt - jeg merker det veldig selv både på kropp og sinn, om jeg har vært for mye i ro.

smilefjes sa for siden:

Jepp - jeg blir slem og fæl når jeg ikke får trent skikkelig... Pleier å sykle femten mil i uka sånn ca, og nå har det bare vært å gå noen turer. Men etter at jeg fikk i meg mer mat igjen, så er gåingen over i løping, så det er nok ikke lenge før syklelen er på veien igjen også.

Jeg har veldig mye muskler sier legen, har tomgangsforbrenning på 2000 kal, så jeg tror nok ikke ed fase 1 er helt beregnet på sånne som meg. Men denne fasen er veldig fin da. så får det heller ta litt tid.

Men klart - det var jo gøy å suse ned ti og en halv kilo fett på fem uker da, hehe... Men nå er det resten av livet og da har jeg god tid.

Det er igrunnen veldig fint dette forumet her.
Jeg kan sitte og vurdere ett eller annet som jeg ikke får helt tak i - også skriver jeg det her. Da får jeg formulert spørsmålet skikkelig og med hjelp av noen svar så er man plutselig gjennom problemet :)

Nike sa for siden:

:smile:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.