HM, jeg er bare sååå avhengig av vekta mi, det er min beste venn, må veie meg for å se at jeg gjør ting og tang riktig, og nå er det bestemt, vekta blir pakket med på ferien til Danmark.:D
Sammen med alle lavkarboproduktene mine som; mamas lefser og pitabrød, syltetøyet, melet, proteinpulveret og ja.....hva har jeg glemt nå:rolleyes:
noen andre som gjør dette eller er det slik at ferie er FERIE:p:p
Jeg synes ferie skal være nettopp ferie. Tid borte fra det vante og hverdagslige. En tid for å gjøre og tenke annerledes enn det man gjør til vanlig. Gi kroppen og tankene litt fri og annerledes. Derfor er det vel ikke en overraskelse, at jeg sier at jeg synes vekten bør stå igjen hjemme. ;) Hvorfor i alle dager skulle en drasse med seg en vekt til et annet land? Eller hjemmefra i det hele tatt?
Når det er sagt, så synes jeg det er supert at du forbereder deg ved å ta med de ulike produktene som du har pakket ned, og anbefale deg å satse mye på grillmat som jo er veldig lavkarbovennlig.
Ferie er ferie, og jeg ville aldri tatt med meg vekta.
MEN - det betyr ikke at jeg ville stappa i meg alt mulig og blåst i om resultatet av ferien ble 10 kg opp.
Poenget er vel at jeg ikke trenger vekta for å fortelle meg hvordan ting ligger an, om jeg spiser "rett" eller "galt" osv.
Jeg bryr meg faktisk skremmende lite om vekta :eek: Derimot bryr jeg meg veldig om kroppen. Jeg merker hvilken vei det bærer uten at jeg trenger et tall på en vekt, og det viktigste for meg er at kroppen skal ha det bra.
Jeg er altså opptatt av sunnhet, og ville ikke gått bananas på ferie, men vekta - nei, den gir jeg blanke i (gir selvsagt ikke helt blanke i hvor mye jeg veier, men akkurat den vektdingsen man stiller seg på)
Prøver bare å rable ned noen tanker her :)
Forøvrig er det kjempesmart å ta med seg lavkarboprodukter ja! Da er du godt forberedt!
Ønsker deg en avslappende og god ferie! :)
Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med vekt og slikt når jeg skal hjem for sommeren... Min og mamma sin vekt viser ikke det samme, og jeg skal jo være hjemme i to måneder eller noe.. hum... Søren, fikk du meg til å gruble på det og! :p
Hvorfor ikke bruke ferien som en slags avvenning fra vekta? Hvis det på noen måte er ønskelig da? Jeg hadde hvertfall syntes det var fælt å ta med vekta på tur! Etter en stund så lurer du ikke så mye lenger, heller.
Det er jo bare å bruke vekta som en indikator på opp eller ned... selve vekta i seg selv er vel ikke så viktig sånn sett. Om du skjønte hva jeg bablet om nå... :rolleyes:
Jeg tar ikke med vekta på ferie.
Derimot er jeg bevæpnet med alternativer til mat på alle bauger og kanter slik at jeg ikke ender opp med å gå sulten og havne på sjokoladeiskjøret. (Lærte noe av Italiaturen i fjor... )
Har ikke planer om å tulle med kostholdet overhodet i løpet av ferien - men jeg kommer nok til å drikke vin på kvelden iblant.
jajo, det er jo kanskje ikke så dumt å la vekta bli hjemme for å kunne få en avlastning.
Men forrige gang jeg gjorde det var i påska, var såååå flink og fornuftig - trodde jeg.
Da jeg kom hjem hadde jeg lagt på meg :(
så for meg fungerer vekta som en styrepinne, for jeg har aldri målt meg under denne perioden, ikke bare som en styrepinne, men og....at jeg gjør ting riktig.
Noen ganger så er ikke sunn fornuft nok for meg iallefall :)
Skulle akkurat skrive det samme som Shallow! Målebånd er jo mer transportvennlig, dessuten sier det mer enn vekta om hva som skjer med kroppen (etter min mening).
Ta med vekt på ferie ????? :eek:
Nei det får være grenser !
Må tilstå at jeg aldri, -noensinne - i alle mine år i lavkarbo kretser og på lavkarbo forum, har hørt om noen som har tatt med vekta på ferie.
Det er ikke vekta som avgjør om du legger på deg eller ikke, det er det maten/det du spiser/drikker som gjør. Og å justere matinntaket med daglig veiing er IKKE et sunnhetstegn...
Jeg skal være dønn ærlig nå og si har jeg HAR et sykelig forhold til vekta mi, den som jeg tråkker oppå til alle døgnets tider. Er jeg på badet, så svinger jeg oppå den før jeg går ut døra. Slik har jeg alltid vært og det er jo ikke til å stikke under en stol at det er slitsomt:( forferdelig slitsomt:(.
Jeg var så dum at jeg ikke begynte å måle meg da jeg startet på å kutte ut karbs i januar 08, og dermed så har jeg vel falt i et hull.
Så langt det lar seg gjøre så har jeg vekta med:o
Men jeg skjønner jo nå vet å lese disse svarene at dette er IDIOTI fra ende til annen, og at jeg burde finne frem målebåndet og heller ta det derfra. Mener, det er jo sikkert ikke for sent å begynne å måle seg vil jeg tro:o
Har man et så sykt forhold til vekta (og det kimser jeg ikke av, det er det MANGE som har desverre), ville jeg rett og slett ikke HATT vekt i huset. Det er jo det samme med feks. alkoholikere og overspisere, man bør jo ikke ha alkohol eller usunn mat i huset om man sliter med de tingene. Vekten din må UT. KAST DEN!! Du får nok psykiske abstinenser i begynnelsen, men etterhvert blir det lettere og lettere. Jeg mener det, få ut vekta. Du ødelegger bare livet ditt på den måten der, du kan jo ikke ha det sånn.
sånn!!! Da er de runde batteriene kasta pokker i vold i elva(jepp, har en elv rett nedfor huset) og de batteriene er såååå vanskelig å få fatt i, og jeg gidder ikke bruke helga til å kjøre rundt for å finne de!
Selv om det var både og, så VET jeg at det var det eneste riktige. Nå står vekta under skapet, UTEN batterier.
Og målebåndet er funnet frem, så ikveld når barna har lagt seg, skal jeg måle:)
uff, klarer ikke å kaste den, var så svindyr, men den virker iallefall ikke lenger, for batteriene er kastet og det er ikke sånne vanlige aa typer, men volt ett eller anna.
Men den er borte fra synet iallefall, stort steg i riktig retning for meg:)
Føler med deg quebec.Jeg hadde bortimot det samme forholdet til vekta selv.Nå har jeg trappet veiinga ned til kun om morran, men målet er en gang i uka. Merker jo at det påvirker humør og motivasjon, og tror nok dette har en sammenheng med manglende følelse av kontroll både med hensyn til matinntak og vekt. Har vært matmissbruker i mange år, så dette er ikke lett. Men jobber med saken.
Utrolig bra gjort quebec! Ikke tvil i mitt sinn at det var det riktige å gjøre. Du kan jo slanke deg uten vekta en stund nå, og så kanskje veie deg om èn måned igjen? Det ville jeg ha gjort :) Så nå kan du bli motivert til å være sunn og tenke på vekta som venter på deg inntil da.
Det er faktisk enda morsommere å veie seg sjelden, for da får man jo et mye større tall. Nå skal jeg jo ikke ned i vekt så jeg veier meg nesten aldri lenger, tenker ikke over vekta, men da jeg slanket meg veide jeg meg maks en gang i uka, av og til annenhver uke, og da hadde jeg gjerne gått ned både 4 og 5 kilo siden sist! Mye morsommere enn å se at man har gått ned 100 gram eller til og med lagt på seg (for vekta svinger jo hele tiden). :)
herlighet :)
dette var absolutt det RIKTIGE å gjøre. For den som har abstinenser til å gå å veie meg det er jeg!!!!
Så enda godt at jeg ikke er den som driver å leiter i den elva en lørdags kveld :(
Må bare få sagt en ting: idag etter at batteriene var kasta, så dro jeg og ungene på stranda. Tok med meg en god salat, med kylling og en dressing som jeg hadde laget selv.
på vei hjem dro jeg innom butikken og kjøpte macadamianøtter og paranøtter, da jeg kom hjem slukte jeg hele den lille posen med førstnevnte, fy fader så godt :)
Normalt hadde jeg veid meg på vekta og så vurdert ut av det om jeg virkelig skulle ha spist de nøttene og kvelden hadde vært ødelagt som vanlig.
Er fremdeles mett mett og atter mett,. må nesten være det gode fettet.
men stemmer det virkelig at det er 7, ett eller anna med kh i de nøttene ????
syntes noen nevnte noe med et 3.tall???
Mener det er ca 7,2 i macadamian og 3,1 i paranøtter. Jeg har også spist en hel pose med macadamian idag. OG en pose paranøtter:o Tenker jeg kjenner det på magen ila natten ja.. O fryktelige ruelse:rolleyes:
Bare "elsker" de macamedia nøttene og har en pose fra "Den lille NØTTE fabrikken" ved siden av meg. Det er rå, usaltet nøtter. På denne posen står det at nøttene inneholder 7,8 karbo pr 100g
Da er det kanskje ikke trukket fra fiber. Alle poser jeg har kjøpt av forskjellige merker med macadamia har oppnevnt 5,2 gr kh pr 100 gr.
Se her også. (100 gram er det samme som 3,5 oz.)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.