raptor sa for siden:
Kjøpte to pakker med bacon hos coop prix, og så var det sukker(!) i de. Rett i søpla med de!! Hvorfor i h....e har de SUKKER i bacon?:mad::mad::mad::mad:
raptor sa for siden:
Kjøpte to pakker med bacon hos coop prix, og så var det sukker(!) i de. Rett i søpla med de!! Hvorfor i h....e har de SUKKER i bacon?:mad::mad::mad::mad:
Gracella sa for siden:
Det der har jeg også ergret meg over!:realmad:
Tror det er for at baconet skal bli brunere i pannen - i tillegg til at det skal smake "bedre":nei:
indi sa for siden:
sukker og salt er for at ting skal holde seg lenger... trodde jeg jaffal! tullete!
raptor sa for siden:
Fersk sideflesk er kanskje et bedre alternativ til bacon,da??
Gracella sa for siden:
Salt, ja - men ikke sukker.
Så et program der de viste hvor mye salt de har i mange ferdigprodukter for å bl.a kamuflere at råvarene ikke er av de beste. Deretter tilsettes sukker for at vi skal klare å spise det - og i tillegg synes at det er godt! :cool:
Nike sa for siden:
Sukker er jo et konserveringsmiddel.. De putter det i alt mulig ja. Og kaller produktet "naturell". Det er i beste fall villedende markedsføring.
smilefjes sa for siden:
Jeg hadde en sånn opplevelse med grillribbe for noen uker siden :-((( Sukker der også.
Det er helt tragisk at de tilsetter sukker i alt mulig rart - de fleste (men ikke de fleste her inne da...) har null peil på hvor mye skjult sukker de får i seg :mad:
Nike sa for siden:
Det verste er at de kamulferer det - svært mange lever i den villfarelse at kun dersom det står "sukker" er det sukker i. Men kjært barn har mange navn...Og det spekuleres det i når innholdsfortegnelsene skal skrives.:mad:
smilefjes sa for siden:
Jepp. Jeg sjekker alltid karbohydratene. Og med mindre det står på hva som er feks sukkeralkoholer og kostfiber, så teller jeg hele greia som karber...
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.