< Tilbake til oversikten

I helgen var jeg ikke flink

emma1 sa for siden:

:( I helgen var jeg i Sverige. Jeg var flink med maten, men fredag kveld var vi ute på bar og da drakk jeg noen drinker med vodka og mineralvann (lignende farris). Lørdag var vi på fest og da var jeg også flink med maten, men drakk et par glass rødvin til maten og det ble 2 drinker etter maten med vodka og mineralvann da også. Jeg har ikke turt å gå på vekten, for blir bare deppa hvis jeg har gått opp og vil derfor heller vente til fredag med veiingen.

Er det noen som vet hvor mange dager man må beregne før man begynner å gå ned i vekt igjen etter inntak av alkohol?

smilefjes sa for siden:

Jeg pleier å gå ned litt hvis jeg drikker alkohol jeg.
Var på byen for et par uker siden - neste morgen var to kilo vekk. Og drakk ehm... en flaske vin på fredag... En kilo vekk lørdag morgen.

Selvsagt bare vann, men de kommer faktisk ikke på igjen etterpå. Kanskje det ikke er så galt?

Rødvin er ikke det verste, det var ikke verdens største mengder, du heiv deg ikke inn på første gatekjøkken, spiste ikke potetgull og hvis det ikke var sukker i blandevannet heller så kan du heve hodet over en deilig helg :-)

Gracella sa for siden:

Det er bare fettforbrenningen som blir satt på "vent" mens leveren forbrenner alkohol. Så hvis du ikke spiste feil eller at det var sukker i blandevannet, så har du nok ikke gått opp i vekt. :)

luringen sa for siden:

helt uproblematisk, regner jeg med. Drikker endel rødvin jeg og har også skeia ut med anna drikke av og til. Bør ikke spille stor rolle om d er flink med maten, men mulig et par dager "på vent"

emma1 sa for siden:

Godt å høre. Var redd jeg hadde ødelagt for flere uker fremover.
Maten har jeg vært veldig flink med og ingen utskeielser der i gården :D!

Da tørr jeg nok å gå på vekten til onsdag likevel ;).

Kos kos

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.