Hei. Håper noen kan svare meg raskt... Holder på og bestiller en del fra Netrition.com, og har nå kommet dit hvor jeg får spørsmål om hvilken leveringsmåte jeg vil velge. Om jeg tar det billigste alternativet (airmail)så kommer frakten på § 64.09. Men det kan da ikke stemme? I et innlegg jeg nettopp har lest så skrives det at frakten vil komme på 150 - 200 kroner. Men 64§ er jo 320 kroner det. Noen som kan forklare meg dette før jeg detter ut av bestillingen min? Please??
Joda, det stemmer nok det. Kommer helt an på hva du bestiller. Mange bestiller mest barer, og da blir gjerne ikke frakten så dyr. Jeg har lagd mange bestillingslister med mye forskjellig rart, og frakten kommer gjerne på over 300 kr, selvom jeg bestiller for under 200.
Hm. Rare greier. Så om jeg bestiller f.eks bare barer vil frakten bli mindre? Har bestilt noen bokser med shake også så kanskje det er disse som drar opp frakten da?
Du kan jo prøve å lage en liste med bare barer. Jeg har som sagt prøvd mye forskjellig, for jeg reagerte også når jeg hadde holdt meg under 200 kr, og endte opp med frakt på 68 dollar ... Men det er altså sånn det er ... Jo tyngre det blir, jo mer frakt sikkert ...
De regner jo etter hvor mye pakken veier:ja:
Har du ikke bestilt innmari mye når frakten blir såpass dyr?
Eller veier ting så mye kanskje?
Husk de 39 dollarene du bør holde deg under pr pakke..
Men, kan jeg handle for 200 kroner eller må jeg legge inn terminal package i beløpet som er på §2.95 ? Dvs. at jeg ikke kan handle for mer enn §37.05 eller ? Bestillingen min er nå på §37.17, blir det for mye slik at jeg blir pålagt tollavgifter da?
jeg tipper at med en gang det overskrider 200 kroner med så mye som ett øre, så begynner de å ta 25% moms + tollomkostninger.
Så ALLTID vær på den sikre siden.
Første gangen jeg bestilte derfra fikk jeg ikke opp noe tilbud om thermal packaging. Andre gangen bestilte jeg det samme pluss litt andre ting, og da kom tilbudet opp. Jeg regnet med at det var de andre tingene som gjorde det, men sjekket for sikkerhets skyld.. Og det gjaldt de samme tingene som jeg hadde kjøpt før. Det har ikke vært behov for det noen av gangene.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.