< Tilbake til oversikten

Slankekjøttkakene

vivvi sa for siden:

Lurte litt på å konvertere til skaldeman, men sliter litt med å få tak på hva jeg skal spise. Har lest om disse kjøttkakene som skal være så greie å ha, noen som har oppskrift? Og kanskje noen meny forslag?? :D

vivvi sa for siden:

det er dette med fettet jeg sliter litt med... er det nok fett om man tar kjøttdeig sammen med medisterdeig, eller må det tilsettes extra fett....:confused:

Karbosara sa for siden:

bare pass på at det ikke samler seg opp en dek karbohydrater på kjøpet.
Medister kan ha mye karber...lurt å sjekke på pakka.

Det står også mange gode oppskrifter på oppskriftdelen.

Lykke til!

Svein L sa for siden:

Lurer litt på det samme... Hadde tenkt og kverne opp noen billige svineruller og kjøpe spekk og male inn i disse, 3kg kjøtt og ett kg spekk da skulle jeg være på SSS anbefaling. Coop selger disse svinesteikene i perioder til 30 kg kg og spekk koster veldig lite, så tror det burde bli gode billige kjøttkaker. Tenker jeg feil nå?

Kitt sa for siden:

Mener du tenker riktig.
Jeg gjør noe av det samme!

PS! Er det Vanilla du har i avataren din? Hilsen Kitt, mamman til Toy på dsg- forum

Svein L sa for siden:

Hei Kitt
Er godt at man finner ut av dette matstyret da :-)
Javisst er det lille Vanilla, er ikke lenge før vi henter den nå.. må inn og se på Toy nå, orientere meg litt

Kitt sa for siden:

Mye å finne ut av og tenke på, heldigvis går det lettere etter hvert!

Vanilla er nydelig! Blir nesten litt misunnelig, valpesyk, vet du! Vår yngste er en Rottweiler på 1 år, så valpetiden er over her i huset!

David sa for siden:

Jeg lagde slankekjøttpudding for en måned siden:

800 g kjøttdeig
400 g svinekjøttdeig
150 g bacon
krydder etter ønske
3 dl fløte
En eggeplomme
2 dl ost
En dæsj vann

Rørte det sammen, lot det stå i brødform i ovnen til det var ferdig. Enkelt og greit, og mer enn fett nok.

274 g protein
8,7 g karbo
366 g fett

Forholdstall: 1,3 :D

Ulva sa for siden:

hvilke temperatur og ca tid tok det da?
fikk du plass til alt i ei brødform eller brukte du fleire?
hørtes kjempe godt ut:D

Spirit sa for siden:

Veldig god ide David - vi steiker brett etter brett med kjøttkaker. Pudding i form er nok enklere og mindre grisete.

Oppskriften din bruker ost og fløte - vi pleier å ha i olivenolje sammen med etpar hele egg. "Familiekjøttdeig" fra Kiwi har litt storfe og endel svin, ca 1 del fett og 1 del protein - med litt majones blir det helt greit.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.