i natt våknet jeg og var skikkelig våt av svette. dette må være det meste jeg har svettet om natten noengang utenom influensa. måtte bytte pute, og snu dyna.
svetter og en del om dagen, ikke alltid, men idag.
hva skyldes det mon tro?
takk for svar. jeg glemte og nevne at jeg kvelden før hadde syklet "dobbel time" på spenst. det gikk veldig fint, tok ikke ut absolutt alt jeg hadde. følte meg veldig bra etterpå. men altså, om natten derpå sveyyet veldig.
Hei
Hvis det var en engangshistorie ville jeg ikke ha bekymret meg.
Fortsetter det og det ikke er sommervarme og vinteryne som er feil kombinert, må du evt ta en legesjekk, det kan være en lett infeksjon eller allergi som er årsaken.
Men forbrenningen øker ved ketose og da svetter man mer.
Vennlig Hilsen
Torkil :)
Jeg svettet også mye da jeg først gikk i ketose, samt at det lukta høgg av meg :p (der var det avgiftning på gang, ja!).
Om det ikke er noe annet enn på grunn av dette, så vil det nok avta etterhvert.
Her har vi skifta til sommerdyne, det hjelper litt det også.
Noe lurt du kan gjøre, er å ta en skikkelig varm dusj før du legger deg, da øker du kroppsvarmen, sånn at det blir kjøligere rundt deg, og du vil svette mindre, med mindre vi snakker hormoner og sånn her da.
Uanset et godt sommertips dersom man har varmt soverom.
takk for svarene folkens. her i nord er det ikke snakk om sommervarme enda. nå er det +4 grader , kl.23.20. bruker gjerne to dyner, men de er nokså tynne.
skal være oppmerksom på dette med mulig allergi hvis det fortsetter.
ja da er jeg i ketose nå, mens jeg skriver. svetter nå.
og det var utslag på stixen for en halvtime siden.
men... dette med infeksjon? jeg har hatt vondt i høyre skulder noen måneder nå. en ømhet, som blir til smerte hvis jeg er uforsiktig bøyer skulderen for mye opp og bakover, eller prøver og strekke armen og gjøre ting mens armen er helt utstrakt. det føles som om det er i hovedsenebandet som går gjennom skulderen og nedover i armen. noen ganger har jeg skikkelig vondt der.
Så underlig - akkurat slik har jeg det også! I tillegg til at jeg også svetter. Men jeg ammer da, så mulig det er hormonelt for min del. Men dog... Har hatt slike skuldersmerter i mange måneder - sammen med den hersens nattsvetten. Besynderlig. (Er neppe i ketose).
Hei
Det som beskrives er trolig en senebetennelse - ikke en infeksjon slik jeg tenker i forhold til økt svette. Da tenker jeg på urinveisinfeksjon, bronkitt etc, altså infeksjoner der virus eller bakterier er på ferde.
Forresten er det sannsynligvis en supraspinatus-senebetennelse. De kan være langvarige og skyldes ofte bruk av datamus (hø side for høyrehendte) jeg kan varmt anbefale "rollermouse" eller "Mousetrap" innrredninger slik av musen styres med tommelfingrene under et normalt tastatur ( nesten som på en laptop)
Supraspinatustendinitt er egnet for kortisoninjeksjoner. Betennelsesdempende tabletter virker best hvis man starter med dem med en gang man får besvær.
Her skyldes det nok altfor mye bæring (kolikkbarn...). Er du også plaget med prikking i armene? Har hatt senebetennelse før, men aldri opplevd at det nærmest klør INNI armene. Kanskje jeg bare begynner å bli skrullete..:rolleyes:
kan se sånn ut. og igår drev jeg på ute. med og flytte vedsekker med trillebår osv. ble skikkelig svett. mer enn normalt for slik aktivitet, og svettet mye i natt igjen. ser ut som fysisk aktivitet er gunstig.
treningen gikk bra den. hadde mye energi, og tok i nesten maks på slutten av økten. svettet veldig mye på spinningøkta.
deretter litt vekt trening og til slutt sauna.
kanskje ble det mye, er slitt slapp idag.
og.. gikk ned bare 0,2 kg.
Så herlig - misunner deg som har mulighet til slike økter:) Husker du å drikke nok vann når du svetter så mye? Ikke heng deg opp for mye i vekten nå - du har jo nettopp begynt, og nedgang er tross alt nedgang. Kroppen må jp få tid til å reagere først vet du..;) Synes du skal være riktig så fornøyd med deg selv jeg!:):)
men nå har jeg stagnert ser jeg. +-0.5 kilo rører vekta seg de siste dagene. det er vel noe med kosten som er feil. og..aktiviteten utendørs er økt siden jeg begynte på ketolyse i begynnelsen av mai.
Du, de siste dagene? Det er jo ikke toneangivende for noe!
Du må gi det mer tid enn det, og å veie seg hver dag synes jeg høres ut som lett tortur, hva med å velge en dag i uka? Jeg vet ut fra hva mange har fortalt her at vekta kan variere helt opp til pluss minus tre fire kg pga matmengde. Ikke minst kan man binde vann nå og da, pga menstruasjon, saltinntak etc.
Og som Megvel skrev et eller annet sted her inne, og som jeg er hjertens enig i: Det er ikke et platå før det har gått minst en måned med stillstand!
tusen takk for svarene fra deg og fra Nike også. skal huske det dere skriver. ja jeg er på vekta hver dag. det er for mye. ser det, det er bedre med f.eks en dag i uken. og..dette med og skrive påå det en spiser kan være lurt for en nybegynner.
og...skal til oslo i slutten av uken som kommer. finnes det restauranter som har lavkarbo kost eller finnes enda denne vegetar kafeen som var i ??var det smuget det hette, ikke langt fra akersgata og der avisene holder til?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.