emma1 sa for siden:
Hei!
Er det noen av dere som vet om noen tyggegummi-sorter som man kan spise når man går på Ketolysekuren? Som ikke inneholder de søtningsstoffene som omdannes til sukker i kroppen?:confused:
emma1 sa for siden:
Hei!
Er det noen av dere som vet om noen tyggegummi-sorter som man kan spise når man går på Ketolysekuren? Som ikke inneholder de søtningsstoffene som omdannes til sukker i kroppen?:confused:
Nike sa for siden:
Søtningsstoffer som omgjøres til sukker i kroppen?!?!?!?????????!!! Her er det tydeligvis noe som har gått meg hus forbi - kan noen vennligst oppklare? Hvilke søtstoffer er det som omdannes til sukker i kroppen?:confused:
emma1 sa for siden:
Søtningsstoff som omdannes til sukkerarter i fordøyelsen er SORBITOL.
Søtningsmidler som ikke omdannes til sukkerater er laget på grunnlag av bl.a.: sakkarin, aspartam, cyclamat og acesulfam. Det er disse søtningsmidlene du kan benytte når du går på ketolysekuren.
Marita sa for siden:
Vi skal vel unngå både sorbitol og xylitol, mener jeg å ha lest.. derfor det er lite tyggistygging på folk her, tror jeg :D
Lava sa for siden:
jeg pleier ikke "spise" tyggegummi jeg...
men tar en bit ekstra når jeg har behov, tenker ikke så mye på det
Elanessë sa for siden:
Har sluttet med tyggis etter ketolysestart her jeg, men overlever ved hjelp av munnspray :p er den friske pusten som var det viktige for meg. Tyggebehov har jeg egentlig ikke.
Gracella sa for siden:
I denne tråden sa de at det skulle komme en oppdatert liste over lovlige søtningsmidler
Gracella sa for siden:
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=18619&highlight=xylitol
Tror mor Stine hadde funnet ut at Extra tyggegummi bare har xylitol og ikke sorbitol og da muligens er tillatt...???
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.