< Tilbake til oversikten

Proteinpulver

Søster sa for siden:

Kjøpte en boks med nøytralt proteinpulver i går, egentlig litt impulskjøp. Men er det ok å bruke det på ketolysekuren? Og noen som kan fortelle meg litt om hva jeg kan bruke det til? Jeg er helt uerfaren når det gjelder proteinpulver :o Håper ingen vrir seg i stolen nå over spørsmålet mitt :rolleyes:

Gracella sa for siden:

Det kan brukes i bakst om ikke annet.
Nå vet jeg jo ikke hvilen type pulver du har kjøpt, men jeg regner med at du har sjekket karboinnholdet og at det er lavt.
Hvis det er proteinpulver som man skal lage drikke av (med smak), så er det vel ikke så lurt å erstatte så mange måltider med pulver.
Ketolyse/lavkarbo er jo ikke bare en slankekur, men en omlegging av kostholdet, og man kan vel ikke drikke proteinshake resten av livet heller ;)

Stupedama sa for siden:

Denne artikkelen om morgentrening hadde jeg stor glede av å lese. Kenn Hallstensen har skrevet. Han kan mye om trening og lavkarbokosthold.

Det er flere måter å trene på om morgenen. Du kan ta en spasertur, sykkel- eller joggetur på 30-60 minutter. I starten kan det være vanskelig å gjennomføre en så lang økt, men husk å begynne i det små og i ditt eget tempo. Før du starter, bør du drikke 3-5 dl vann for å kompensere for væsketap fra pust, svette og urin i løpet av natta. Dette må erstattes, blant annet for å opprettholde best mulig fettforbrenning. Forbrenningstreningen bør gjøres før frokost. Det er lurt å innta et lite måltid med kun proteiner og fett og vente i 20-30 minutter før treningsturen. Det beste og enkleste er å lage en proteindrikk bestående av 20-30 gram proteinpulver sammen med 1 spiseskje olivenolje og/eller kokosolje.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.