Jeg sluttet og røyke 3 mars og har ikke tatt ett trekk siden:D:D Det er bare deilig og anbefales;)
Jeg begynte på ketolysekuren 10 mars og har gått ned 5 kg. Har hatt 2 små sprekker:o
Har gått på ketolyse før og da gikk jeg ned mye fortere.
Tror dere kloke hoder at det kan ha noe med røykeslutt å gjøre at det går litt tregt:confused:
Ikke misforstå meg, jeg er KJEMPE fornøyd...røykefri og 5 kg lettere:)
Har jo hørt at forbrenningen går ned når man slutter å røyke, derfor tenker jeg at det kanskje går litt saktere.
Noen med erfaring:confused:
Nja, jeg tror det er noe individuelt, men det at røykeslutt i seg selv alltid får vekten til å gå opp (eller senere ned) tror jeg er en myte. Da jeg sluttet å røyke for noen år siden, la jeg samtidig om kostholdet til lavkarbo, for å himdre vektoppgang. Jeg var slank i utgangspunktet, men gikk faktisk utilsiktet ned en del da jeg sluttet å røyke.
For øvrig - hvor fort man går ned i vekt avhenger også av hvor mye man har å gå ned, om man har mye vann i kroppen og en del hormonelle ting. Kanskje kroppen din trenger litt tid på å omstille seg etter røykeslutten, slik at kiloene forsvinner litt tregere. Hvis det er lenge siden du gikk på ketolyse sist kan jo alderen ha sitt å si også?
Uansett - gratulerer med røykeslutt og vektnedgang på en gang - godt gjort!:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.