Jeg har flere ganger spist burger på Peppes med god samvittighet. Droppa brødet, bytta potetene med salat og toppa burgeren med ost og bacon.
100% storfekjøtt står det i menyen. Og jeg tenkte ikke over at det kunne bety noe annet enn at hele burgeren besto av 100% kjøtt... Noen som vet om den er full av potetmjøl eller annet?
Joda, det er sikkert 100 rent storfekjøtt i den, og ikke 79 prosent storfe, 4 prosent kalv, og noen prosent tilsatt fett og sånn... Så ikke i tvil om at kjøttet er 100 prosent kjøtt... men det trengs andre ting til å få til en god burger, så det kan vær at 20 av de 100 prosentene som er en hel burger er krydder, mel i en eller annen form, egg kanskje...
Ville sendt en epost og spurt jeg! :)
Det tenkte jeg også. Jeg tenker ikke at det er 100 % kjøtt i den om det står 100 % storfekjøtt, men at det KUN er kjøtt fra storfe og ikke fra andre dyr.
Joda, jeg tok en tlf til Peppes i dag og spurte hva burgeren inneholdt, og om det evt. var mjøl i den.
Dama på tlf visste ikke, men skulle spørre. Hun kunne melde tilbake at, joda, det var jo mjøl i brødet... :D
Da jeg sa at jeg mente selve burgeren, altså karbonaden, så sa hun på en litt mistenkelig sikker måte at den besto av 100% kjøtt og ingenting annet.
Er litt usikker på hvor mye jeg stoler på det. Men, men. Burgeren smaker gull, og jeg tror jeg bare fortsetter å spise den.
Anbefales, forresten!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.