Etter 2,5 mnd på ketolysekuren er 4 kilo litt lite vektnedgang synes jeg.
Jeg spiser nok litt ensformig, men passer på at det er grønnsaker med hver dag. Har dette noe å si? Vil så gjerne bli kvitt mer kilo før sommerferien i august... Noen tips for hvordan jeg får fortgang på dette??
Frokost er det 1 eller 2 kokte egg, lunsj blir enten en blandet salat med reker eller tunfisk, middag er stort sett kjøttdeig eller kylling med rosenkål (er de eneste grønnsakene jeg faktisk syns smaker godt) bruker ekte meierismør til middagen for å få i meg fett. Har slurva litt med tablettene, da jeg fikk vondt i magen av de, men har begynt på igjen.
Selv måtte jeg OPP i karber og til og med ha et par sprekker før det løsnet. Har gått på ketolyse i 4 måneder og gått ned 6 kg. 4 av dem den siste måneden etter å ha skeiet kraftig ut i påsken og etter det ligget godt over 20 karber.
Jeg synes ikke det høres ut som du får i deg nok fett.. og du må da bli utrolig lei av den maten du spiser? Går du sulten? Måltidene dine kan jo være så mye mer! Hva med å prøve frokostpannekaker, omelett eller noe til frokost? Der kan du lure inn mere fett :) Lunsjen er i og for seg grei.. men middagen høres da trist ut? Det finnes utrolig mange gode tips i oppskriftsforumet her, få inspirasjon og spis mer variert.. og MER FETT :)
Husk også at ketosticksene bare er en indikator på om man er i ketose eller ei.. og ikke en garanti for at man spiser riktig og følger ketolysekuren..
Hvorfor noen må litt opp i karber for å gå ned i vekt, aner jeg egentlig ikke, men sånn er det også for meg. Under 20 gr så stopper jeg opp.
Enig i at det ser ut som du spiser lite. Jeg spiser 3 kokte egg med majo og ca 50-70 gr kokte grønnsaker med smør (brokkoli eller rosenkål) eller frisk paprika, f.eks. Og da er jeg passe mett.
Men, det er jo også noe av poenget. Synes du at du blir behagelig mett av det du spiser? Eller blir du fort sulten igjen, med den frokosten hadde jeg ikke holdt halvveis til lunsj...
Det finnes andre kosttilskudd du kan ta. Krom er bra dersom du har søtsug, så har du ikke det, er det kanskje ikke så viktig å ta, og magnesium er bra mot leggkrampe, men om du ikke plages av det, er det ikke sikkert du trenger det. Men dette er bare antagelser fra min side. Jeg tar multivitamin fra helsekosten, samt sink, jern og b-vitaminer, og er i upåklagelig form i alle fall, men vi er alle ulike.
Drikker du nok væske? Spiser du mye ting med kunstig søtning i? Det er mange grunner til at man stopper opp, eller at det går sent.
Lite variasjon og lite fett er det første som slår meg. Og i det heletatt for lite mat. Prøv å lage dagsmenyer, vei maten og regn ut, vet det virker slitsomt i starten, men du har virkelig igjen for å gjøre den innsatsen i starten, etterhvert sitter det i fingrene og du vet hvor mye alle matvarer inneholder og kan ta det på feelingen!
Prøv også å fåi deg grønnsaker til 2-3/4 måltider, gjerne alle:)
nå er ikke mandler anbefalt på ketolyse, i allefall ikke når vekten bremser. Og bringebær er den eneste bærtypen man "anbefaler" fordi den inneholder såpass lite karber...;)
Mosjonerer du? Skriver "mosjonerer" for det er ikke så belastet som "trener" ;) Det anbefales i hvert fall en halv times gåtur om dagen, gjerne i intervaller hvis du ikke har anledning til å ta alt på en gang.
Og vann ..., men det er jo allerede nevnt her.
Det er ikke alle grønnsaker jeg synes smaker så godt heller, men for å få i meg nok og variert så spiser jeg mye forskjellig likevel. Bare som en liten ekstra tanke fra meg. :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.