Nike sa for siden:
Med fare for å "banne i kirken" - hvorfor kan man ikke oppnå ketose ved å faste? Den åpenbare forklaring er jo at kroppen da vil gå på sparebluss, men er det flere grunner?
Nike sa for siden:
Med fare for å "banne i kirken" - hvorfor kan man ikke oppnå ketose ved å faste? Den åpenbare forklaring er jo at kroppen da vil gå på sparebluss, men er det flere grunner?
Lisbeth sa for siden:
Man kommer i ketose ved faste også.. men da tilføres ikke kroppen livsviktige essensielle fettstoffer, vitaminer, salter, mineraler og proteinstoffer. Du taper muskelmasse, og i liten grad fett, og når du begynner å spise går vekta opp igjen.
Nike sa for siden:
Så man kommer i ketose ja! Grunnen til at jeg spør er fordi jeg hørte om epileptikere som har god effekt av lavkarbo/høyfett (kost som fører til ketose), og at det før i tiden ble anbefalt faste for slike pasienter - ketose-kost skal etterligne fasten, og dermed gi samme gunstige effekt som faste, men uten de åpenbart skadelige virkningene som du nevner. Jeg synes dette er ytterst interessant, særlig fordi mange andre pasientgrupper ofte får stor symptomlettelse av å faste/leve på grønnsaksjuicer o.l. (eksmpelvis ulike revmatiske og autoimmune sykdommer), og disse grupppene kunne kanskje hatt god hjelp i ketogen kost.
Megvel sa for siden:
Joa, man kan ta lavmat-ketose også (også kjent som hungersnød), men da får man snatt. (=Slightly nauseus all the time)
Slutt og tenke på alt dette her, jenta mi, du AMMER!
Nike sa for siden:
Innlegget over skulle vel forklare hvorfor jeg spør...;):)
Megvel sa for siden:
Joa, informasjonsavhengige er vi vel alle :D...
Bare passer på deg jeg vettu (sa hun med en vennlig tone) :p
Nike sa for siden:
:) Jeg er stor jente vet du, så jeg passer meg så godt atte..;) :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.