Nike sa for siden:
Hva skjer hvis man spiser for mye protein? Vektøkning?
Nike sa for siden:
Hva skjer hvis man spiser for mye protein? Vektøkning?
Torkil sa for siden:
Hei
Er man på ketolysekuren vil alt for mye protein medføre at en del av proteinet forbrennes. Aminosyrene nedbrytes i leveren og kan da frigjøre glukose som er kjernen i alle de 22 aminosyrer som alle proteiner består av. Dette kan hemme vekttap og faktisk få en ut av ketose.
Derfor må man ikke spise for mye protein, og med forbud mot for mye karbohydrat blir det bare fett igjenn, derfor må man spise en god del fett.
Jeg mener ikke man bør regne så veldig på dette men benytte oppskriftene i "slank med ketolysekuren" inntil man har så god kunnskap at man kan eksperimentere noe mere på egen hånd.
Vennlig Hilsen
Torkil :)
Nike sa for siden:
Takk for utfyllende svar!:)
matti sa for siden:
er det lurt og bruke proteintilskudd på ketolysekur?
en kostholdsforhandler her jeg bor som også selger ketolyseprodukter anbefalte Whey Isolate. hva mener "panelet" her på forumet?
Nike sa for siden:
Jeg har forstått det slik at en del bruker proteinpulver som erstatning for mel i bakverk. Øvrig bruk av proteintilskudd synes jeg personlig er tull - man får nok proteiner gjennom kosten, så med mindre man trener svært mye eller er kroppsbygger e.l., har man ikke behov for ekstra tilskudd. Er det ikke fett som er det viktigste i ketolysekuren da? Man trenger selvsagt også proteiner (og noe karber fra grønnsaker), men skal man ta tilskudd av noen av disse næringsemnene bør vel det være fett, og ikke proteiner?
nettan sa for siden:
Signere ovenfor her
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.