< Tilbake til oversikten

Noen mat spørsmål

ettena sa for siden:

Hei hei. Har noen spørsmål jeg håper jeg kan få svar på. :)

Er ny her som medlem, registrerte meg vell for noen år siden og har vell bare vært innom og smug-lest ei stund..
Er 20 1/2år, og bor sammens med sambo..
Har de siste 2 årene gådd opp nesten 20(!!!) kg som nå skal av, det går foreløbig saaakte men sikkert.

Har snust litt på ketolyse"kuren", og syns den virker veldig spennende. Å holde seg unna mel og godter blir ikke noe særlig problem da jeg ikke tåler melt helt, og smailler spises sjeldent (trodde jeg værtfall, helt til jeg sto på vekta..).

Er det flere forskjellige meny-forslag i boka? Har leita byen rundt i dag men fannt den ikke så vil gjerne vite før jeg bestiller.
Jeg VET jeg ikke kommer til å klare omeletter, bacon, rødt kjøtt mer enn 2-3 gang i mndn. Egg er ikke noe jeg liker å spise, og rødt kjøtt hæler jeg faktisk ikke smaken av- syns fjøs lukta sitter litt for godt i kjøttet.
Kylling/kalkun derimot går det derimot opptil 6kg i mnd av her i huset:rolleyes:
Fisk går det og litt av.
Vil det da bli noe problem å holde seg til kuren, og holde seg i ketolyse, om jeg ikke får til å spise sånnt hvær dag? Dumt spørsmål, men men.
Selger de ketolyse sticks på apotek/helsekost?
Hvordan er det med saft, fks sun light? (Vannet på jobb smaker kloakk, og det vil jeg aldri klare å drikke rent og å kjøpe vann er uaktuelt.) Kan jeg drikke det?
Ketolyse tablettene- hva er det egenlti i de?
Hvor finner jeg innholdsfortegnelse på all bakemixen?
Har sett på ketolyse.no, men må si det er utrolig lite informasjon om slikt der- det er mer "kjøp ditt og kjøp datt så får du vite det", litt irriterende faktisk..

Mvh Anette :)

Marita sa for siden:

Hei og velkommen hit :)

Først må jeg si at å følge ketolyse som filosofi er akkurat som de andre - du må ha boka og lest/forstått den før du setter i gang :) Boken inneholder all informasjon man trenger for å følge kuren, med alt fra hvorfor kuren virker, hvordan man skal spise, karbeinnhold-oversikt og oppskrifter.. Den er kjernen i kuren, praktisk talt!
Jeg spiser selv verken egg eller bacon, men jeg sniker inn spesielt egg i ting jeg spiser likevel.. f.eks, så steker jeg frokostpannekaker som har egg i seg til frokost, osv.. Rødt kjøtt kan da være godt det og - lag deg biffsnadder og krydre heftig! namnam! :D
Kuren er vel i hovedsak mer basert på forholdene mellom fett, proteiner og karbohydrater, og sålenge du holder deg til det på riktig vis skal det nok gå fint... så får du tilpasse til din smak!
Hvis du velger å begynne på ketolyse, anbefaler jeg deg å kjøpe startpakken fra ketolyse.no.. så får du vitaminene du trenger, pluss boka og ketostix.. evt kan du gå for full pakke så du får bakemixen også :) Tror det er billigere totalt sett enn å løpe rundt å skaffe vitaminene hver for seg, og sticksene, på apotek :ja: Hvis du går på nettbutikken på ketolysesida, og trykker info, får du vite mer om det enkelte produktet :)
Hva vannet ditt på jobb angår.. ta med deg vann hjemmefra da? Sun light tror jeg er søtet med aspartam (usikker her men), og det kan sinke vektnedgangen for noen... :o

Håper i allefall svarene var litt til hjelp!

magdalena sa for siden:

For all del ikke drikk sun light! Er ikke det oppvaskmiddel da?:rolleyes:
Kunne ikke dy meg..Vet dere mente FUN light :D

ettena sa for siden:

Hehe ja såpevann kan jeg prøve å holde meg unna.
Må ha full innholdsdeklerasjon før jeg kan kjøpe noe, men det ordner seg vell med en mail :)
Men syns det virker litt for mye basert på kjøtt til att det kan funke for meg, krydder eller ei så er det ikke nokk godt, men har da vell fugl og fisk:p Tror jeg gir det ett forsøk,jeg. Vekta kan da vell ikke bli værre??

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.