< Tilbake til oversikten

Kyllingchips og avokado-is!

Nike sa for siden:

Min første dag på lavkarbo - so far so good - og er igang med eksprimentering på kjøkkenet, ettersom jeg er avhengig av noe snack på kvelden. Håpet er jo kveldssuget skal forsvinne etter hvert, men enn så lenge kan jeg kose meg med:

Kyllingchips:
Man tager rett og slett en halvfrossen kyllingfilet og skjærer i løvtynne skiver (lettere å skjære tynne skiver når den ikke er helt tint) - litt olje i en langpanne - legg kyllingstykkene oppi - krydre etter smak og behag - og stek i ovnen til de er sprø! Kjempegodt!:) Steikepanne fungerer også..

"Is":
Like deler tofu og avokado - mos i blender - tilsett litt vann, kanel og masse frosne jordbær/bringebær, søt etter behov (natreen fungerer fint), og kjør i blender til alt er en tykk mousse. La stå i frysen et par timer, og vips - IS!:)

martefie sa for siden:

Dette var spennende Nike! :spent:

blåbær sa for siden:

Kjenner jeg er litt skeptisk til avokadois :), men kyllingchips skal jeg definitivt prøve!

Nike sa for siden:

Fant faktisk ut at chipsen ble bedre med steikepanne, men det kan være fordi jeg har en ekstremt dårlig steikeovn... :)

Nike sa for siden:

Isen /smoothieen kan også lages med cottage cheese og silketofu, for de som ikke er så glad i avokado. Eller man kan ha litt av alt:)

Vannkastanjechips er også fin snack - viktig å kjøpe den løvtynne typen, ellersmå man skjære de welv, og det er littt kavete.

Iset sa for siden:

Kyllingchips var jo genialt! Når jeg steker fileter blir jo enkelte deler ofte sprø og litt brente, jeg ELSKER de delene!

Nike sa for siden:

Ja, det var sånn jeg kom på å lage chips!:D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.