sommerblomt sa for siden:
Jeg har så lyst på det. Kan man spise det og i tilfelle hvor mye:confused: Tror de har ca 14 karb per 100 g:o Jeg dropper gjerne grønnsaker i dag:rolleyes:
sommerblomt sa for siden:
Jeg har så lyst på det. Kan man spise det og i tilfelle hvor mye:confused: Tror de har ca 14 karb per 100 g:o Jeg dropper gjerne grønnsaker i dag:rolleyes:
Gerd sa for siden:
Anbefaler deg ikke å spise peanøtter i stedet for grønnsaker.
Men stek deg litt mandler i stekepanna med litt salt og olje :ja: Det er halve karbohydratmengda og bedre fett :)
MorStine sa for siden:
Nei, det er ikke greit:( Dessverre, du spør og jeg svarer;) Og det er i allefall ikke greit på bekostning av grønnsakene som er SÅ viktige å få nok av daglig. Hovedandelen av karbene du får i deg skal komme fra grønnsaker. Men så klart, du kan sikkert smake noen, bare vit at det også kan være en stopper for noen, slik at det bremser nedgangen din. Du må veie for og i mot, om du synes peanøtter er SÅ godt at det er verdt å påvirke den jobben du har gjort til nå negativt? Og det er jo littdette vi som går på ketolyse lærer oss å jobbe med, gå bort i fra gamle synder. Lære oss til å stå i mot de fristelsene som har ført oss til den overvekten vi har/har hatt.
Men nå skal det også legges til at peanøtter nok ikke er det værste da;)
Anne sa for siden:
Litt om peanøtter...som botanisk sett er en belgfrukt
www.rolv.no/urtemedisin/medisinplanter/arac_hyp.htm
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.