< Tilbake til oversikten

Hvor ofte går dere til ED-legen?

Distrea sa for siden:

Ja! Det lurer jeg på i dag.
jeg har vært der her 4-6 uke, men ser ikke helt behovet. Veit jo hva jeg gjør, har gjort eller hvordan jeg bør tenke videre.

Føler litt at jeg går dit for å veie meg på tanita-vekta:rolleyes: 700kr for å veie meg... :p

indi sa for siden:

dyr vekt ja! Jeg har vært der to ganger siden jul, og skal i midten av juni neste gang! har avbestilt og utsatt selv, ikke sett poenget med så mye mas:)

Cam sa for siden:

De første gangene var jeg med 2-3 ukers mellomrom, de siste par gangene har det vært 5 uker mellom hver gang. Men det går senere og senere nedover, og de siste 5 ukene er jeg redd det ikke har vært noe nedgang!!! (SKal veie meg onsdag). Føler det er litt greit å ha den timen slik at jeg ikke "sklir ut" - vet at jeg har noen som følger med! Og synes det er greit å se hvordan det går med fett og muskelmassen.

Men jeg betaler bare 250 per gang, da...

Men spørs om jeg ikke venter til uti august med neste time. Enig i at man ikke trenger Tanitaveiing så ofte...

Vibeke-67 sa for siden:

Kan du ikke gå innom og bare veie deg da? På tanitavekten? Det kan jeg gjøre hvis jeg vil - til 100 kr

Distrea sa for siden:

Jo da, det er moro å følge med, men 700 kr mnd kun for denne veiingen hos legen... det kunne jeg ært foruten.

Heldige du da... som bare betaler 700. Jeg vil også :p

Nei... det har jeg ikke "tilbud" om.. men tror det er noen helsekoster som har sånn velkt. Kan høre der.

Lurte mest for at jeg tenkte det kanskje var sånn at man MÅTTE så og så ofte for å få bestilt varer.

For meg holder det hvertfall med time hver 8 uke ... tror jeg :cool:

Vibeke-67 sa for siden:

Sjekket opp disse vektene- tanitavekt var i alle fall til salgs i Life-butikk til 700,- (koster vanligvis 1000,-)

Distrea sa for siden:

jeg har sikla litt på tanita ... i USA, dollaren er jo så billig :p
og jeg har ei venninne der. Hun er syk nå... men når hu er på beina igjen tror jeg jaggu jeg skla bestille :D
har ikke lyst på den billigste hvis jeg først skal ha en :cool:

www.tanita.com/IronManScales.shtml

beate sa for siden:

Hei. Prøvde å gå inn på denne nettsiden for å bestille meg en Tanita Vekt som her i Norge koster 2990.- Men for meg ser det ut til at de sender bare i USA eller til Porto Rico. Stemmer dette???? Eller er det mulig for meg å få bestilt en slik vekt der?

Noen som evt. vet av annen nettside å handle slike vekter på?

Distrea sa for siden:

Det kan godt hende det finnes andre steder, jeg søkte bare på tanita.com og fikk opp ganske mange sider.

hvilken så du på? ,,, (nysgjerrig) :p

Kristin_B sa for siden:

Har aldri vært hos ED-legen jeg.. :nei:

:geip:

indi sa for siden:

Heldig du:)
Kan sikkert være med Distrea, siden du passer så godt på henne allikevel:)

Kristin_B sa for siden:

Haha..! Jah, det skal du se :geip:

Vil du det vennen??? kniiis

Enid sa for siden:

Jeg går til ED-legen en gang i halvåret, i begynnelsen (de 3-4 første mnd) gikk jeg hver 8. uke. Helt ok synes jeg, greit å ha noen å spørre om det medisinske! Oftere enn hver 8. uke ville for meg vært å kaste penger ut av vinduet, men det er vel en smakssak!

Robyn sa for siden:

Jeg går vel annenhver måned sånn ca tror jeg.

Jeg betaler bare 130,- så det er ikke store utgiften, og da er det greit å ha de timene. Men til 700,- hadde nok jeg også vurdert nødvendigheten, for så veldig mye utenom veiing og fjas er det jo ikke.

beate sa for siden:

Hei. Har vært borte et par dager så har ikke fått anledning til å svare :)
Jeg var inne på denne siden tanita.com/IronManScales.shtml

Skrev en mail til dem, hvor jeg fikk til svar at de sender bare i USA og Puerto Rico. Men de ba meg sjekke her isteden
www.tanita.com/world_index.html

Her inne koster vekten jeg så på rundt 200 pund, dvs ca. 1000 kroner (i norge 2995.- tror jeg) Noen som vet hva det vil koste meg i toll og moms i tillegg til frakten da?

Distrea sa for siden:

Hvordan kan jeg på forhånd finne ut hvor mye jeg skal betale i toll og avgifter?
For å få en indikasjon på hvor mye toll og avgifter som må betales kan du fylle inn opplysningen vedrørende fortollingen i skjema på skjermbilde for fortolling. Systemet vil regne ut eventuelle toll- og avgifter som vises i neste skjermbildet. Før du har klikket på godkjenningsknappen kan du endre fortollingen så ofte du ønsker. Men husk så fort du har godkjent fortollingen er det ingen vei tilbake. Du må i så fall ta kontakt med ditt lokale Tollvesen for å få rettet opp feilen.
I alle tilfeller skal det betales merverdiavgift som beregnes etter 25% av verdien på varene. I tillegg kan toll bli beregnet med 10%. Toll beregnes kun av varer som kommer fra de land hvor det ikke er inngått handelsavtaler med Norge.

klippet fra denne siden www.toll.no/templates_TAD/Article.aspx?id=120536&epslanguage=NO

det enkleste er om varen er under 1000 kr ser jeg, for da kan du fortolle på internett.

Fortell meg hvordan det går videre da!... spent jeg :spent:
Jeg har også lyst på :ja:

smilefjes sa for siden:

Men... Tanitavektene koster da bare 1249 på drlindbergs.no.
Er ikke de like bra?

Vibeke-67 sa for siden:

sikkert ikke like kuuul som fra Unaiten...:cool:
thihi:D

Distrea sa for siden:

hehe... moroklumpen ;) men den til 1300 kr her... koster altså 50-60 dollar Statene, så konklusjonen er at man får MYE mer for pengene i ower there :rolleyes:
syns det er greit at den har noen funksjoner hvis jeg først skal ha meg en slik vekt jeg :D

Vibeke-67 sa for siden:

Jeg er i grunnen enig med deg, samtidig som jeg tror jeg ville blitt ganske så stressa av den.
Jeg kommer i fremtiden til å sjekke vekta hos legen ca to ganger i året tenker jeg. jeg håper at jeg en dag - kanskje til jul? er nede i idealvekt og da holder det med en vanlig vekt for å se om det stabiliserer seg.
Kjøpte en vekt på obs jeg....

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.