< Tilbake til oversikten

Tid før utslag?

murmeluppa sa for siden:

var i selskap idag, og falt for fristelsene....vi spiste i seks-syv tiden, og kom hjem for ikke så lenge siden, dvs kl halv tolv.... etter to små kakestykker og ett rundstykke vet jeg liksom at ketosen er vekk, men sjekket jo likevel....
så slo den ut... hvilket får meg til å stille følgende spørsmål...
hvor lang tid, fra man spiser fyfy til det slår ut på stixen?
kan det være at jeg har vært superheldig? eller vil jeg gå ut av ketose iløpet av natten?

Torkil sa for siden:

Hei
du har vel fått svaret alleredse?
Urinen kan jo ligge i urinblæren i mange timer, spesiellt om man ikke drikker så mye, og ketonene vil derfor "henge etter" når man skeier ut.
Noen opplever at små, korte utskeielser ikke medfører at man kommer ut av ketose, men det er en risikosport å prøve seg for mye.
Da kan det bli et slit å komme ned i vekt.
Vennlig Hilsen
Torkil :)

murmeluppa sa for siden:

Jeg falt faktisk ikke ut av ketose i det hele tatt, men anser det for å være en engangsopplevelse, og kommer ikke til å gamble på det... dessuten føler jeg meg tung og oppblåst i kroppen, bare etter den lille utskeielsen, jeg trives bedre i ketose :)
Takk for svar :)

Torkil sa for siden:

Hei
Flott at du tar med deg de negative opplevelser ved sprekken, da har du lært noe viktig som vil hjelpe deg å stå imot fristelsen neste gang.
Vennlig Hilsen
Torkil:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.