< Tilbake til oversikten

Ingen utslag på ketose-stixen :(

Patrickdahl sa for siden:

Hei, har vært på ketolysekuren i 2 uker nå og inntar mellom 15-20 karbs hver dag, nok vitaminer og vann etc. Men det kommer ikke noe utslag om at jeg er i ketose når jeg bruker stixene. Det kom utslag de første gangene men nå er det bare blankt. Hvorfor er det sånn? :(

Marita sa for siden:

Hmmmm... siden du hadde utslag før, så skal de vel virke på deg om du er i ketose.. Veier du alt du spiser og sånn, slik at du har skikkelig kontroll på karbene? Skriv gjerne en typisk matdag for deg også :)

Gerd sa for siden:

Det er vanskelig å svare på. Noen kan faktisk være i ketose uten at det vises på stix. Husk stix er bare en indikator :ja:

Merker du en spesiell ånde, er du litt varmere i kroppen? Er du mer tørst enn vanlig? Det er også tegn på ketose.

Les om ketose her ( post#1 av Nille): forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2092&highlight=hva+har+%F8nsket+vite&page=2

Men så lenge du følger kuren, og spiser deretter, så er nok sjansen for at du er i kotose stor :ja: Går du ned i vekt da? Minker på cm rundt på kroppen?
Hva spiser du i løpet av en dag eller to da?

:)

Hei
Går vel 1-2kg i uken, men måler ikke cm :P Teller karbs hele tiden, litt fanatisk xD
Er 150% sikker på at jeg er under 20karbs hver dag, tror jeg får litt for lite til og med.

Frokost: 3x egg og 2-3 baconstrimler + et par osteskiver

middag: grønnsaker (150g ellerno) samt 200g kylling/fisk/annet kjøtt + saus som er laget med vann.

kveld: gomler endel baconsnacks eller egg og noen ganger søtlige greier som krem og sånt.

Tar vitaminer og mineraler som kosttilskudd. Tror ikke jeg drikker veldig mye vann iløpet av en dag. Kanskje 1 liter fra flaske, varierer fra hvor tørst jeg føler meg.

[LEFT]Vet at jeg er i ketose og ser at jeg blir tynnere(går ned i kg) og at musklene kommer mer frem, men skjønner ikke hvorfor det ikke slår ut på stixen :P[/LEFT]

Gerd sa for siden:

Du går ned og det er jo det beste tegnet ;) :heia:
[i][/i]
Hvorfor lager du sauser av vann? Saus kan være en fin fettkilde :)
[i][/i]
Lunch da? Spiser du ikke det?
[i][/i]
Ikke vær redd for å bruke gode fettsyrer (smør, kaldpressa oljer...)
Og prøv å drikke i vertfall et par liter vann om dagen. For vannet skyller avfall og fettstoffer ut av kroppen :ja:

Gerd sa for siden:

Som sagt kan det være flere årsaker til det. Noen får rett og slett ikke utslag på stix. Jeg la bort stixene ganske fort, de stressa meg opp litt. Det er jo ikke stixen som gjør at man går ned i vekt ;) Og så lenge man går ned, følger kuren så trenger man ikke disse stixa.
Så klart, viss vekttapet stopper, kan det være kjet å teste da :ja:

Lager av vann fordi jeg trenger 3dl væske til sausen. Smelte 3 dl smør til den? xD

oops, glemte lunsjen. Den er vel på halv pakke med bacongull xD

Gerd sa for siden:

Kommer an på hva slags type saus da :ja:

Jeg slenger gjerne oppi fløte og smør i stekepanna (sammen med stekesjy fra kjøttet/fisken) jeg.. God smak gir det også...

Gerd sa for siden:

Blir mye salt da :ja:

Salatblanding er ypperlig lunchmat :)

Det er viktig å få til et par av måltidene (minst) med salat og/eller varierte grønnsaker (som vokser over jorda) Dette fordi vi trenger de vitaminer og mineraler grønnsakene gir.

Og mesteparten av dagens inntak av karber bør komme fra grøntfor :)

Takker og bukker for hjelpen. Får vel lage endel tacosalat som jeg kan gomle gomle :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.