Jeg kunne kanskje posta dette før, men jeg fant en svær pose med sukkerfritt smågodt (fra Vandergeeten, importert for et tysk firma) på Ica Maxi.. eller, det er vel vingummi, men går for smågodt i min bok :p Nå vil jeg egentlig bare vite om dere tenker som meg, at dette er trygt? :o
Inneholder: Maltitolsirup, gelatin, vann, syre:E330, smaksstoffer i form av e-stoffer (E100, E102, E133, E150d osv), glansningsmiddel, vegetabilsk olje, bivoks og carnaubavoks (:confused:) ..
Skal i bursdagsfeiring litt senere, og tenkte ta med meg litt trygt godteri og slikt.. :o
Står ikke næringsinnhold ut over det jeg lista opp her, men er jo kun maltitol der som inneholder karber? Og de tåler jeg fint :p Ser så djevelsk godt ut også... ååååh...
Dytter på denne for deg. Det inneholdt jo egentlig ingenting annet et matiol? :lol: Og spiser du nok MÅ du da reagere??! Skal ikke så mye mer enn 10 biter maaaax før jeg er lenka til do resten av dagen, og all den luuufta..Opp 1-2 kg de neste dagene :o
Takk for dyttehjelp.. spørsmålet står :p Turte ikke åpne posen jeg.. vil vite at det er trygt først :)
Men jeg blir ikke dårlig av maltitol, eller andre søtstoffer for den del... Spiser masse store ifa nå i eksamenstia f.eks, merker ikkeno av det jeg :p Er ikke alle som reagerer på det, tror jeg?
Har spist en hel pose Ifa i dag, det reagerer jeg ikke på. Spiser jeg DeBron Lakris eller DeBron peppermynte (spesielt den siste, ja..) er det trøbbel etter noen biter :lol: Kanskje det er ulik konsentrasjon? fortsetter å dytte på spm
KAN IKKE NOEN PROFFE SVARE OSS PÅ DETTA!! :p Nå lurer jeg på både om smågodtet er ok, og om detta med maltitol! :D
Edit: Tror jeg fant ut om smågodtet fra en tidligere tråd: forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=18762
Jeg tør ikke si noe om disse er lovlig eller ikke :o, men jeg kjøpte selv den posen med vingummi sist jeg var på Smart Club. Jeg fikk ikke noe trøbbel av å spise de. Gode var de også:D
Tusen takk for svar :) De ser gode ut ja, også lukter det godt, helt igjennom posen! :p Har hatt den liggende på bordet her siden jeg kjøpte den (uten å åpne :o), føler meg litt flink.. men da spørs det om det ikke går hull på den etterhvert :D
Heheheh, jeg og :p Men er ikke alltid de har sånn, jeg har ikke fått det med meg i allefall :o
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.