Når jeg er inne og leser på forskjellige tråder her så står det stadig at man kun skal ha 15 karber daglig på Ketolysekuren uten økning. I følge min bok om kuren så står det at man kan etter noen uker øke karbene med ca 5 i uken, men at man fremdeles må sjekke med sticksene at man er i ketose. Slutter disse å gi utslag så skal man gå ned på karbene igjen til en igjen er i ketose. Dette er vel ment i løpet av slankekuren og ikke etter at man har nådd evt mål-vekt, for da skal vel kroppen ut av ketose (man skal vel ikke være i ketose resten av livet...?).
Har jeg misforstått?
Jeg har ikke med meg boken, men leste dette senest i går kveld.
Det stemmer at det står i boken til Torkil. Så vidt jeg har forstått er det ikke mange som gjennomfører det i vektnedgangen her på forumet, men venter til de føler seg ferdigslanket som en oppkarbing.
Ja, det står i boka at man kan øke karbene etter 4 uker. Forutsatt at man fortsetter å gå ned i vekt. Men man må ikke gjøre det. Mange må faktisk holde seg på 15-20 karber for i heletatt å gå ned i vekt.
Jeg økte ikke, rett og slett fordi jeg tivdes med maten og gikk jevnt og trutt ned.
Hei
Man KAN øke karbohydratmengden forutsatt vekttapet fortsetter og man er i ketose. Fordelen er at man kan variere enda mer på grønnsakene og salater og tillate seg litt jorbær med fløte etc.
IKKE bruk de ekstra karbohydrater sil sukkerfri sjokolade etc.
Tusen takk for svar! Jeg liker dette forumet for folk er så hjelpsomme og jeg får alltid raske svar på det jeg lurer på :D!
Jeg tror at jeg kommer til å fortsett med 15 karber daglig jeg også, for foreløpig går det veldig bra. Håper fortsetningen blir like bra :p. Da blir jeg ei lykkelig jente :D. Jeg har 9 kilo igjen før idealvekten, så håper at det går...
Føler meg så flink og mye slankere om dagen at - enda det kun er 3 kg foreløpig. Må nevne at jeg gikk på Grete Roede en periode så gikk ned 5 kg der siden jul. Der synes jeg at man er mye mer sulten enn det jeg opplever her. Ketose er bra :D!!!
Takk,Gerd. Blir å fortsette en stund til,da. I alle fall til jeg har gått ned 10 kg. Så har jeg lyst til å spise brødskive igjen på morgenen til frokost. Eller knekkebrød. Vet ikke hva jeg skal velge, men har nok tid å bestemme meg til.
Det er liksom noe med den derre brødskiva om morran, altså.:rolleyes:Men verden er jo ikke laga for lavkarbo-folk.
jobber på et sykehjem, og på min avdaling er det mange type 2 diabetikere. Blir så frustrert over uvettet såkalt faglert personale utviser mht dietten disse burde gå på. Så utrolig mye light produkter og frukt, men blodsukkeret stiger og stiger, og de pøser bare på med mer insulin.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.