I dag kom jeg over en atkinsbar med sjokolade osv hvor det var i underkant av 8 karber i en bar, men der stod det at man ikke skulle regne mer enn 2 karber pr bar uansett når man gikk på Atkins. Hvordan er dette med ketolysekuren - regner vi alle karbene uansett og er dette spesiellt kun for Atkinsdietten?
Vet jeg kommer med mange spørsmål, men siden jeg er i begynnlsen av Ketolysekuren er det mye jeg lurer på ;o) Vil jo ikke gå i noen "felle" pga uvitenhet...
Jeg tok en sticks i går kveld og jeg er allerede i ketose :o)) etter kun 2 dager på diett! Jeg er så fornøyd med meg selv kan dere tro!
I kveld skal jeg lage sjokolademousse etter oppskriften i boken, så jeg har noe å kose meg med i morgen opå 17.mai når de andre stapper i seg is (som er min svakhet), kaker og alt annet godt!:D
Du regner kun 2 karber på Atkinsbarene.. er fordi at selv om det er mer karber i den, så er det ikke alt som tas opp eller noe.. står om det bakpå sjokoladen :D
Det er litt komplisert. Sånn i utgangspunktet er det riktig, men Sorbitol (som er i Lächerol, tyggis etc) omdannes en del av den til karbiser i tarmen. Det er vel ikke helt forsket på hvor mye og slikt..Vet det var en svar fra Torkil her inne om det lete opp
OK! Da vet jeg at jeg kun beregner 2 karber pr bar. Kjempegode :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.