< Tilbake til oversikten

Atkinsbar og ketolysekuren

emma1 sa for siden:

Hei!

I dag kom jeg over en atkinsbar med sjokolade osv hvor det var i underkant av 8 karber i en bar, men der stod det at man ikke skulle regne mer enn 2 karber pr bar uansett når man gikk på Atkins. Hvordan er dette med ketolysekuren - regner vi alle karbene uansett og er dette spesiellt kun for Atkinsdietten?

Vet jeg kommer med mange spørsmål, men siden jeg er i begynnlsen av Ketolysekuren er det mye jeg lurer på ;o) Vil jo ikke gå i noen "felle" pga uvitenhet...

Jeg tok en sticks i går kveld og jeg er allerede i ketose :o)) etter kun 2 dager på diett! Jeg er så fornøyd med meg selv kan dere tro!

I kveld skal jeg lage sjokolademousse etter oppskriften i boken, så jeg har noe å kose meg med i morgen opå 17.mai når de andre stapper i seg is (som er min svakhet), kaker og alt annet godt!:D

Marita sa for siden:

Du regner kun 2 karber på Atkinsbarene.. er fordi at selv om det er mer karber i den, så er det ikke alt som tas opp eller noe.. står om det bakpå sjokoladen :D

søt uten sukker sa for siden:

Vet at dette gjelder maltiol som er et søtningsstoff.. er det også andre slike ioler som kan trekkes fra på karbo`ene?:rolleyes:

Amica sa for siden:

Det er litt komplisert. Sånn i utgangspunktet er det riktig, men Sorbitol (som er i Lächerol, tyggis etc) omdannes en del av den til karbiser i tarmen. Det er vel ikke helt forsket på hvor mye og slikt..Vet det var en svar fra Torkil her inne om det lete opp

Amica sa for siden:

Beklager, det var Xylitol som ble omdannet i tarmen. Men du skjønner vel tegninga? I utgangspuntket er det sukkeralkoholer og kan trekkes fra, men..

Les litt HER også (om Xylitol).

emma1 sa for siden:

OK! Da vet jeg at jeg kun beregner 2 karber pr bar. Kjempegode :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.